کد خبر: ۱۰-هزار-و-۸۰۰-تن-بادام-از-باغات-استان-اص
۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۲۰
۱۰ هزار و ۸۰۰ تن بادام از باغات استان اصفهان برداشت شد

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی ، احمدرضا رئیس‌زاده در خصوص برداشت محصول بادام استان اصفهان در سال جاری اظهار داشت: برداشت بادام از سطح هشت هزار و ۲۷ هکتار از باغات بارور بادام استان از نیمه مرداد ماه آغاز شده و تا اوایل مهر ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه سطح کل باغات بادام اصفهان ۱۱ هزار و ۵۹ هکتار است، افزود: از این میزان سه هزار و ۲۲ هکتار آن به مرحله باردهی نرسیده و سه هزار و ۸۰۰ هکتار از باغات بادام را نیز باغات دیم تشکیل می‌دهند.

مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان میزان برداشت محصول بادام استان در سال ۹۹ ب را حدود ۱۰ هزار و ۸۰۰ تن اعلام کرد و گفت: این میزان تولید محصول نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ارقام عمده باغات بادام استان مامایی، منقا، ریبع و شاهرودی و به ترتیب ۷،۱۲،۱۸ و۲۱ است، گفت: مدیریت باغبانی استان برای بهبود عملکرد باغات بادام استفاده از ارقام دیرگل، خود گرده افشان و گواهی شده را در احدات باغات جدید و اصلاح باغات موجود در دستور کار قرار داده است.

رئیس‌زاده با بیان اینکه بهبود نسبی در وضعیت منابع آبی در دوسال گذشته که منجر به آبرسانی بهتر به باغات بادام شد، همراه با تغذیه مناسب و رعایت اصول به باغی از عوامل موثر در بهبود عملکرد باغات بادام استان در این بازه زمانی بوده است، ادامه داد: عمده سطح باغات بادام استان در شهرستان‌های تیران و کرون، چادگان، لنجان، نجف آباد، فریدونشهر، کاشان، خوانسار، اصفهان و اردستان وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha