کد خبر: ۱۰-درصد-مردم-در-معرض-بیماری-کووید-۱۹-ق
۱۴ مهر ۱۳۹۹، ۱۹:۴۸

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از العالم، مایک رایان کارشناس ارشد امور اضطراری این نهاد پزشکی و درمانی وابسته به سازمان ملل متحد،با هشدار در باره روند فزاینده همه گیری این ویروس در بخش هایی از جنوب شرق آسیا و موارد ابتلا و مرگ در بخش هایی از قاره اروپا و منطقه شرق مدیترانه، افزود: خوشبینانه ترین ارزیابی های کنونی ما نشان می دهد که حدود ۱۰ درصد جمعیت جهان ممکن است به این ویروس دچار شوند که به معنای در معرض خطر قرار داشتن اکثریت بزرگی از مردم جهان است.

وی ادامه داد: سازمان جهانی بهداشت فهرست کارشناسان عضو گروه بین المللی اعزامی به چین برای تحقیق در باره سرچشمه ویروس کرونا را برای بررسی در اختیار مقام های رسمی این کشور قرار داده است.

به گفته رایان؛ ما اکنون به علت ادامه همه گیری و گسترش این بیماری، به سوی دوره دشواری حرکت می کنیم. انتشار این ویروس بسته به کشور محل اقامت، سکونت در بخش های شهری یا روستایی و گروه های انسانی و جمعیتی، تفاوت می کند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری موسوم به «کوید ۱۹» که اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر ماه) در شهر ووهان واقع در مرکز چین شناسایی شد، تاکنون افزون بر ۳۵ میلیون تن از مردم جهان را مبتلا کرده و جان بیش از یک میلیون تن را ستانده است.

ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی همه گیری این ویروس را در چین اعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha