کد خبر: ۱۰-امدادگر-در-شهرستان-درمیان-مباحث-تخص
۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۴۹
۱۰ امدادگر در شهرستان درمیان مباحث تخصصی نجات در حوادث را فرا گرفتند

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی؛ جواد مرادی، رئیس جمعیت هلال احمر درمیان از برگزاری دوره تخصصی پایه جستجو و نجات در حوادث حمل و نقل ویژه امدادگران برادر شهرستان خبر داد و افزود: در راستای این دوره، ۱۰ نفر از امدادگران طی مدت 50 ساعت آموزشی به صورت تئوری و عملی آموزش های لازم را فراگرفته اند.

وی شرح وظایف امدادگر، مدیریت صحنه، آشنایی با تجهیزات نجات در حوادث جاده ای، دوک چینی و تثبیت فیزیکی منطقه خطر را از جمله محورهای آموزشی دوره دانست و افزود: تریاژ در حوادث، ارزیابی و تثبیت وضعیت پزشکی مصدوم، کاربری کارگاه های نجات، رها سازی و خارج کردن مصدوم، تجهیزات آمبولانس و نحوه کاربری و حمل تخصصی مصدوم از دیگر مباحث آموزشی این دوره بوده است.

مرادی آموزش تخصصی و افزایش کارایی امدادگران در ماموریت ها و عملیات های امدادی را از جمله اهداف برگزاری دوره دانست و افزود: ورود امدادگران به درجه نجاتگری و هموار شدن مسیر پیش نیاز برای ورود به پایگاه های امداد و نجات بین شهری جمعیت از دیگر اهداف این دوره تخصصی بوده است.

رئیس جمعیت هلال احمر درمیان با اشاره به اهمیت آموزش های تخصصی بیان کرد:  جمعیت هلال احمر همه ساله با برگزاری دوره های تخصصی امداد و نجات، نیروهای متخصص را برای خدمت رسانی درحوادث آموزش می دهد.

بنا به گفته وی در پایان دوره، آزمون عملی و کتبی برای داوطلبان برگزار و به آن دسته از امدادگرانی که موفق به کسب نمره قبولی شدند، گواهینامه دوره تخصصی اعطاء می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha