کد خبر: یک-پنجم-بیماران-کرونایی-علایم-گوارشی-د
۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۴۹

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر لادن گشایشی،با اشاره به اینکه  بیماران کرونایی اغلب با علایم اصلی تب، تنگی نفس و سرفه مراجعه می کنند ولی نزدیک یک پنجم موارد بیماران علاوه بر علایم ریوی، علایم  گوارشی مانند بی اشتهایی ،تهوع استفراغ، درد شکم و اسهال دارند، ابراز کرد:  از بین رفتن حس چشایی و بویایی از دیگر علایمی است که در بیماران مبتلا به کرونا شایع است.

استادیار گروه گوارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در بیمارانی که دچار علایم اسهال ،درد شکم و تهوع استفراغ هستند باید در مورد تماس اخیر آنها با بیمار مبتلا به کرونا پرس و جو کرد، بیان کرد: علاوه براین از بیماران مشکوک به کرونا در خصوص از بین رفتن حس چشایی و بویایی و علایم تنفسی نیز باید سوال کرد تا اگر بیمار اکثر این علایم را داشت گزینه ای برای تست کرونا شود.

عضو هیات علمی گروه بالینی بیماریهای داخلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: اما باید توجه داشت که وجود علایم گوارشی به تنهایی در موارد بسیار کمی در مطالعات گزارش شده است و اغلب بعد از مدتی بیمار علاوه بر علایم گوارشی، دچار علایم تنفسی نیز می شود.

دکتر گشایشی با بیان اینکه در مطالعات کشور چین علایم گوارشی کمتر از مطالعات خارج از چین مانند کره و ایتالیا ذکر شده است بیان کرد: در ایران و مشهد در بیماران کووید ۱۹ همراهی اسهال و از دست رفتن موقت حس چشایی و بویایی به همراه  علایم  تنفسی دیده شد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: افزایش آنزیم های کبدی هم در بیماران کرونا مشاهده شده است که ارتباطی با ویروس و یا داروهای مصرفی داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha