کد خبر: یکشنبه،-آغاز-واکسیناسیون-کرونا-در-اتح
۶ دی ۱۳۹۹، ۱۹:۳۱
یکشنبه، آغاز واکسیناسیون کرونا در اتحادیه اروپا

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از  العالم ، در پی تأیید اداره دارویی اروپا برای استفاده از واکسن کرونای شرکت «فایزر» و «بایون تک» در بیست و هفت کشور عضو این اتحادیه، چند کشور اروپایی از جمله آلمان، فرانسه و ایتالیا یکشنبه این واکسیناسیون را آغاز و سایرین این اقدام را در سال میلادی جدید دنبال می‌کنند.

در شرایطی که کشورهای اتحادیه اروپا در حال آماده سازی برنامه های واکسیناسیون خود در هفته جاری هستند، شرکت داروسازی آلمانی «بایون تک » اعلام کرده است که در حال آماده سازی ۱۲.۵ میلیون دوز واکسن کووید-۱۹ برای ارائه به سراسر این اتحادیه تا پایان سال جاری است.

چند کشور عضو اتحادیه اروپا واکسیناسیون خود را این هفته آغاز می کنند و بقیه، واکسیناسیون کرونا را در سال جدید میلادی دنبال می کنند.

پس از اینکه آمریکا، انگلیس و کانادا اوایل ماه جاری اجازه استفاده اضطراری از واکسن کرونای محصول مشترک شرکت آلمانی «بایون تک» و شرکت آمریکایی «فایزر» را صادر کردند، سازمان دارویی اروپا نیز دوشنبه گذشته استفاده از این واکسن را مورد تایید قرار داد.

پس از این چراغ سبز سازمان دارویی اروپا، چند کشور اروپایی هفته جاری تزریق این واکسن را به امید متوقف کردن شیوع عفونت ها آغاز می کنند. محموله های اولیه این واکسن، هفته جاری به آلمان، فرانسه، اتریش و ایتالیا می رود و در ژانویه محموله های دیگری به سوییس و هلند می رسند.

دوزهایی از این واکسن امروز شنبه ۲۶ دسامبر (۶ دی) به آلمان، فرانسه و ایتالیا می رسند و بنابراین هر یک از این کشورها می توانند واکسیناسیون آسیب پذیرترین افراد خود یعنی سالمندان را از روز یکشنبه ۲۷ دسامبر ( ۷ دی) آغاز کنند.

آلمان ابتدا ۱۵۰ هزار دوز واکسن دریافت می کند و دوزهای بیشتر اواخر هفته ارائه می شوند. در همین حال، دوزهایی از این واکسن از یک تاسیسات ذخیره سازی مرکزی در بلژیک به ۳۰۰ سایت در اطراف ایتالیا نیز منتقل می شود.

نهاد نظارت بر وضعیت بهداشت و سلامت فرانسه نیز استفاده از واکسن کرونای فایزر را تایید کرد. این نهاد اعلام کرد که افراد ۱۶ سال به بالا در فرانسه از جمله افراد مسن می توانند از این واکسن استفاده کنند. دولت فرانسه اعلام کرده است که واکسیناسیون از روز یکشنبه آغاز می شود و خدمه درمان و افراد مسن از اولین افرادی هستند که این واکسن را دریافت می کنند.

اتریش، بلغارستان و اسپانیا نیز قرار است واکسیناسیون کرونای خود را از روز یکشنبه ۲۷ دسامبر (۷ دی) آغاز کنند. «ویکتور اوربان»، نخست وزیر مجارستان نیز می گوید، انتظار دارد واکسیناسیون کرونا در کشورش از ۲۷ یا ۲۸ دسامبر (۷ یا ۸ دی) آغاز شود.

بلژیک و لوکزامبورگ واکسیناسیون کرونا را از ۲۸ دسامبر (۸ دی) آغاز می کنند. انتظار می رود سوییس (یک کشور غیر اتحادیه اروپا)، هفته جاری فقط آسیب پذیرترین افراد را واکسینه کرده و برنامه گسترده ایمن سازی را در روز چهارم ژانویه (۱۵ دی) آغاز کند.

هلند برنامه واکسیناسیون خود را از روز هشتم ژانویه (۱۹دی) آغاز می کند. «هوگو دو ژونژ» وزیر بهداشت هلند هفته گذشته به مجلس گفت: «ما طرحی را انتخاب کرده ایم که دقیق، ایمن و مسئولانه باشد».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha