کد خبر: گمانه‌زنی-تحلیلگرصهیونیست-درباره-وق
۲۴ فروردین ۱۳۹۹، ۹:۴۷
گمانه‌زنی تحلیلگرصهیونیست درباره وقوع انتفاضه جدید در کرانه باختری
به گزارش گروه بین‌الملل طبنا(خبرگزاری سلامت)، «شلومو ماعوز» تحلیلگر صهیونیست در مقاله‌ای در روزنامه «معاریو» پیش‌بینی کرد، پس از پایان بحران کرونا که به اقتصاد تشکیلات خودگردان خسارت زیادی وارد کرده، انتفاضه جدیدی در کرانه باختری شکل بگیرد.

در این گزارش آمده است: با افزایش میزان بیکاری در کرانه باختری و کاهش تعداد کارگران فلسطینی در داخل اسرائیل به یک سوم و نبود جواب قطعی درباره زمان بازگشت آنها به کار، وضعیت خطرناک تر شده است.

وی ادامه داد، نگرانی دیگری که درباره اهالی کرانه باختری وجود دارد امکانات بهداشتی محدود در مقابله با کروناست و این چالش به همراه مشکلات اقتصادی موجود می‌‌تواند انتفاضه سوم را شعله‌ور کند که تأثیرات منفی بر رژیم اسرائیل خواهد گذاشت بویژه اینکه با درخواست‌های مکرر اخیر برای تحمیل حاکمیت تل‌آویو بر شهرک‌های کرانه باختری همراه شده است و این خود علت دیگری برای انتفاضه است.

این تحلیلگر صهیونیست ادامه داد، تشکیلات خودگردان به موجب توافق پاریس – توافقی که روابط اقتصادی و مالی میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی را تعیین می‌کند- سالانه ده میلیارد شِکِل به تشکیلات خودگردان می‌دهد و این پول همان مالیات حاصل از واردات کالا به کرانه باختری یا مالیات بر سوخت است اما با کاهش این واردات، مالیات حاصله نیز کم شده است.

در پایان این گزارش آمده، بحران مالی تشکیلات خودگردان پس از توقف کمک‌های آمریکا شدیدتر هم شده و بر وخامت وضعیت در کرانه باختری افزوده است.

اولین انتفاضه فلسطین در سال ۱۹۸۷ رخ داد و با امضای توافق «اسلو» در ۱۹۹۳ به آن پایان داده شد. فلسطین سه سال بعد شاهد دومین انتفاضه در سپتامبر ۲۰۰۰ بود که تا ۲۰۰۵ ادامه پیدا کرد.

در سال ۲۰۱۵ و در اعتراض به هتک‌حرمت‌های گسترده صهیونیستی به مسجدالاقصی، فلسطینی‌ها دست به اعتراضات گسترده زدند که برخی از آن به انتقاضه سوم تعبیر کردند و برخی از به کار بردن لفظ انتفاضه برای آن خودداری کردند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha