کد خبر: گفت‌و‌گوی-خبرگزاری-سلامت-با-رتبه-دوم
۱۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۰۳
گفت‌و‌گوی خبرگزاری سلامت با رتبه دوم آزمون دستیاری پزشکی

به گزارش خبرنگار بهداشت خبرگزاری سلامت، آزمون دستیاری تخصص پزشکی که قرار بود اسفندماه 98 برگزار شود، سرانجام با چهار ماه تعویق در 16 مرداد 99  با رقابت 14 هزار و 678 نفر برگزار شد. داوازدهم شهریور ماه نتایج آزمون اعلام شد و با مشخص شدن نفرات برتر گفت‌گویی داشتیم با هانیه‌زیدآبادی‌نژاد رتبه دوم کشوری آزمون دستیاری پزشکی که در ادامه می‌خوانید.

خودتان را معرفی کنید. هانیه زیدآبادی نژاد هستم. ورودی سال ۹۲ رشته پزشکی در دانشگاه شهید بهشتی با رتبه ۳۱ بودم و امسال توانستم در چهل و هفتمین دوره آزمون دستیاری تخصص رتبه دوم کشوری را کسب کنم. اهل سیرجان در استان کرمان هستم.

چه تخصصی را انتخاب می‌کنید؟ با توجه به علایقم، تحقیقاتی که کردم و چیزی که در بخش‌ها دیدم، هدفم چشم پزشکی دانشگاه تهران است. فکر می‌کنم در این حیطه بتوانم موفق‌تر باشم.

چه اهداف بلند مدتی دارید؟ دانش پزشکی بسیار وسیع است. امیدوارم که بتوانم به سهم خودم به همنوعانم در حیطه رشته‌ای که ادامه می‌دهم، کمک بکنم.

چه توصیه‌ای برای کسانی دارید که می‌خواهند در آزمون دستیاری شرکت کنند؟ توصیه می‌کنم از وقتشان استفاده کنند. در طول تحصیل پزشکی مطالعه مداوم داشته باشند. همچنین روش‌های صحیح مطالعه را یاد بگیرند و برای هدفشان تلاش کنند.

شما چه روش مطالعه‌ای را پیشنهاد می‌دهید؟ درک مطالب و فهم درست آن‌ها در حین مطالعه یکی از روش‌های صحیح مطالعه است. مدیریت زمان اهمیت دارد و اینکه هر کس برنامه شخصی‌سازی شده خود را برای درس خواندن داشته باشد. این برنامه در هر شخصی باید متناسب با استعدادهای افراد، پایه علمی و زمان آزادی که دارند، باشد. من زمانی که خواستم به طور جدی برای تخصص مطالعه کنم هنوز اینترن بودم و فرصت کافی نداشتم و زمان مطالعه‌ام متوسط بود. چند ماه آخر را که مرخصی گرفتم، ساعت مطالعه‌ام افزایش پیدا کرد و چون پایه قوی داشتم در این راه موفق شدم.

از کسب رتبه دوم کشوری چه احساسی دارید؟ شکر خدا را به جا می‌آورم و از او سپاسگزارم. از پدر و مادر و برادر عزیزم و اساتید و کسانی که در این راه به من کمک کردند، تشکر می‌کنم. خوشحالم که توانستم نتیجه زحماتم را ببینم. امیدوارم که همه پزشکان ایرانی بتوانند در عرصه بین‌المللی خوش بدرخشند و فعالیت مفیدی برای همنوعان خود داشته باشند.

گفت‌وگو: پرستو خلعتبری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهرا نظری ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    1
    خدا حفظتون کنه شما مایه افتخار خانم ها هستید انشالله منم یک روز رتبه یک رقمی ازمون وکالت بشم