کد خبر: گسترش-دوباره-شایعات-درباره-مرگ-کیم-جون
۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۰۵
گسترش دوباره شایعات درباره مرگ کیم جونگ اون!

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، بار دیگر شایعاتی منتشر شده است که کیم جونگ اون در حال مرگ است، اما کارشناسان می‌گویند که آن‌ها بی‌اساس هستند.

این شایعه از روز جمعه پس از آن آغاز شد كه یك وزیر پیشین كره جنوبی گفت كه وی از اطلاعات خوبی برخوردار است كه می‌گویند رهبر كره شمالی در اغما است.

از آن زمان تاکنون، این ادعا توسط چندین پایگاه خبری قابل توجه به زبان انگلیسی انجام شده است و در توییتر روند صعودی دارد.

با این حال، بسیاری از کارشناسان، آب سرد را بر این مسئله ریختند و خاطرنشان کردند که کیم وظایف رسمی خود را به صورت عادی انجام داده و ماهیت ظاهری منبع اصلی را زیر سوال برده‌اند.

شایعه دوباره مربوط به مرگ کیم جونگ جعلی است!

یک شایعه مبنی بر درگذشت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، بار دیگر در رسانه‌های اجتماعی پخش شده است اما کارشناسان می‌گویند آن‌ها را باور نکنید.

روز جمعه، جانگ سونگ مین، وزیر پیشین کره جنوبی، گفت که یک منبع ناشناس در چین به او گفته است که کیم در حالت اغما است اما طبق گفتهِ کره هروالدِ کره جنوبی، زندگی وی به پایان نرسیده است.

به دنبال این گزارش، گمانه زنی‌ها بسیار زیاد شده است و رسانه‌های اجتماعی با این شایعه مبنی بر کشته شدن کیم یا نزدیک بودن وی به آن، دچار سردرگمی شده اند.

هر دو Mirror و New York Post در مورد این شایعه گزارش دادند كه كیم در حالت اغما قرار گرفته است.

مرگ کیم جونگ اون

این شایعات همچنین با اخباری مبنی بر اینکه اخیراً خواهر کیم، کیم یو جونگ به تازگی انجام وظایف رسمی جدیدی از جمله نظارت بر روابط این کشور با کره جنوبی را برعهده گرفته است، برانگیخته شده‌اند.

متخصصان گمانه‌زنی‌های فضای مجازی را چیزی جز شایعه نمی‌بینند

با این حال، ناظران کره شمالی، از جمله دانشگاهیان و تحلیلگران، می‌گویند شایعات پیرامون سلامتی کیم جونگ اون تنها شایعه هستند.

آلیستر کلمن، محقق نظارت بر بی بی سی که کره شمالی را پوشش می‌دهد، گفت که منبع این شایعه مشکوک است.

وی در توئیتر خود نوشت: مقام پیشین دولت كره جنوبی با قرار دادن كلمه منبع بی‌نام در چین حدس می‌زند و می‌گوید كه همه ظاهر شدن های اخیر كیم  در رسانه‌ها جعلی هستند. من قانع نشده‌ام.

جان دلوری، استاد دانشگاه یونسی کره جنوبی نیز این خبر را گمانه زنی‌های تصادفی خواند که بطور خاص توسط هیچ منبع معتبری سرچشمه نگرفته است.

جفری لوئیس، ناظر کره شمالی و مدیر برنامه منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای شرق آسیا در موسسه مطالعات بین المللی میدبوری در مونتری، توئیت کرد که کیم به طور معمول در ماه اوت فعالیت داشته است و اظهار داشت همه چیز خوب است.

وی در توییتر گفت: او در سی روز گذشته 10 بار در رسانه‌ها ظاهر شده است، که جدیدترین آن در 19 اوت رخ داده است.

نام کیم جونگ اون همیشه با شایعات همراه بوده است...

با گذشت سال‌ها، شایعات مربوط به درگذشت کیم توسط رسانه‌های کره جنوبی و غربی و رسانه‌های اجتماعی به طور مکرر گسترش یافته است.

لورا بیکر، خبرنگار بی بی سی سئول، در اوایل سال جاری گفت: گرچه کره جنوبی بهترین اطلاعات را از همسایه شمالی خود دارد، اما اغلب اطلاعات آن در گذشته اشتباه بوده است.

در فوریه 2012 شایعه‌ای مبنی بر ترور کیم در سفر به پکن منتشر شد.

دو سال بعد، در اکتبر 2014، او دوباره مرده فرض شد، پس از ادعایی که می‌گفت وی در کودتایی کشته شده است.

اخیراً، فرض شد کیم در آوریل 2020 پس از از دست دادن یک رژه در روز تولد پدربزرگ خود در 15 آوریل 2020، مرده است.

یکی از وزیران کره جنوبی در آن زمان گفته بود که کیم ممکن است برای جلوگیری از ابتلا به کروناویروس، فقط خود را قرطینه کرده باشد.

وی پس از 20 روز، در افتتاح کارخانه کود در 2 مه، دوباره صحبت کرد، اما پیش از انتشار سخنرانی او، این شایعات در سراسر جهان در نهایت باعث شد تحقیقات توسط سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده انجام شود.

تنها مزیتی که این شایعات داشتند عبارت است از...

مرگ کیم جونگ اون

شایعات اخیر همچنین موجب شده‌اند تا جوک‌هایی با مضمون کیم که از توانایی ظاهری رهبر کره شمالی در بازگشت مکرر از مرگ تمجید می‌کند، در فضای مجازی پخش شوند.

 

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha