کد خبر: گسترش-درگاه-مجوزهای-کشور-در-همه-کسب-و-کا
۳۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۴۰

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت؛ نشست علی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد با محمدعلی دهقان دهنوی معاون وزیر اقتصاد و علی فیروزی رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار برگزار شد.

برگزاری این نشست پیرو طرح سؤال عنابستانی از وزیر امور اقتصاد و دارایی در مورد محیط کسب و کار و موانعی که در مسیر اخذ مجوزهای آن وجود دارد انجام شد.

در این نشست گزارش مبسوطی از راه اندازی درگاه ملی مجوزهای کشور که دارای 4 سامانه سام، نما، دادور و یاور است ارائه و مقرر شد اقدامات عاجلی برای عملیاتی شدن درگاه  و بسط آن در همه کسب و کارها و وزارتخانه‌ها انجام شود.

هر چند پیشخوان مذکور می تواند زمینه مناسبی برای تسهیل اخذ مجوزها و بهبود محیط کسب و کار باشد اما متاسفانه به دلیل عدم هماهنگی و همکاری مسئولان مربوطه تا کنون به درستی عملیاتی نشده و ابتر مانده است.

همچنین مقرر شد در مرحله بعد وزارت اقتصاد مجوزهای صادره در کشور را دسته بندی کرده و به نحوی طراحی صورت گیرد که دسته ای از مجوزهایی امکان حذف آنها وجود دارد احصاء و اقدامات لازم در خصوص حذف نظام صدور مجوزات صورت گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha