کد خبر: گردهمایی-کشوری-شکوفایی-و-خلاقیت-سلول-ه
۳۱ خرداد ۱۳۹۹، ۹:۳۳

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز, مهریار کرمی معاون آموزش متوسطه استان با اعلام این خبر گفت: قطب کشوری سلول های بنیادی و پزشکی باز ساختی پژوهش سراهای کشور مستقر در پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا ناحیه 4 کرج به منظور آمادگی دانش آموزان شرکت کننده در مسابقات و چشنواره های ملی کارگاه های آموزشی به صورت مجازی و در قالب وبینار  برای بیش از هزار نفر از دانش آموزان پایه نهم و دهم 21 کشور استان برگزار می کند.

کرمی افزود: افتتاحیه و آشنایی با سلول های بنیادی؛ کار در آزمایشگاه سلول بنیادی؛ کار با حیوانات آزمایشگاهی؛  استخراج سلول بنیادی از مغز استخوان و کشت آن؛  پاساژ و شمارش سلول، فریز و دفریز؛ مهندسی بافت؛ کشت بافت گیاهی؛  مقاله نویسی و ایده یابی و  اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی از کارگاه های این گردهمایی خواهد بود.

وی اظهار داشت: این کارگاه ها با همکاری ستاد ترویج و توسعه سلول های بنیادی و تحت نظر معاونت آموزش متوسطه استان البرز  از روز شنبه 31 خرداد تا چهارشنبه 4 تیرماه به مدت 15 ساعت و با مشارکت استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، چهار محال بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کهکیلویه و بویر احمد، گلستان، لرستان، مازندران، هرمزگان، همدان،  شهرستان های تهران و فارس برگزار می شود.

کرمی از جمله ویژگی های برجسته این گردهمایی را تعامل دو طرفه با اساتید، آموزش تکنیک های  کار در آزمایشگاه سلول های بنیادی با استفاده از فیلم، ارتباط با بزرگان این رشته و ... برشمرد و گفت: برای برگزاری کارگاه های مذکور  بیش از 300 دقیقه فیلم آموزشی تهیه گردیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha