کد خبر: گام-مثبت-جهت-هدایت-سرمایه-های-مردمی-به-س
۱۱ بهمن ۱۳۹۹، ۸:۳۷

به گزارش گروه اقتصاد سلامتی خبرگزاری سلامت به نقل از  شاتا، سعید زرندی گفت: با پیگیری ها و تعاملات صورت گرفته با وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان بورس این دستور العمل به تصویب رسید.

وی افزود: با توجه به روند تشکیل سرمایه طی دهه نود، موضوع تقویت جریان سرمایه گذاری در پروژه‌های ملی و بزرگ از برنامه‌های مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده که یکی از ابزارهای مهم تامین مالی این پروژه‌ها پذیره نویسی مردمی است.

معاون طرح و برنامه توضیح داد: شرکت پروژه‌ها پس از اخذ موافقت سازمان بورس، نسبت به جمع آوری منابع مالی از طریق پذیره نویسی عمومی و انجام پروژه اقدام می‌نمایند که این مهم ضمن تقویت روند سرامایه گذاری در کشور، امکان تضمین رشد اقتصادی و اشتغالزایی در سنوات آتی را نیز فراهم خواهد آورد.

زرندی گفت: همزمان با طی مراحل تصویب موضوع در سازمان بورس، در وزارت صمت اقدامات لازم در خصوص تعریف پرو‌ژه‌ها و تشکیل هیات موسس در سه ماه اخیر انجام شده و در حال حاضر پروژ‌ه‌ هایی در زنجیره سیلیکون متال، پوشاک، صنایع غذایی، خودرو و قطعات وابسته، صنایع معدنی و ... تعریف و در حال طی مراحل لازم برای اخذ موافقت سازمان بورس واوراق بهادار برای تاسیس شرکت سهامی عام پروژه قرار دارند.

معاون طرح و برنامه افزود: انتخاب پروژه‌ها به نحوی بوده که با اجرای آنها و رسیدن به مرحله بهره برداری، آثار قابل توجهی در تکمیل زنجیره های تولید و تقویت ارزش افزوده پدیدار شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha