کد خبر: گام‌های-بزرگی-برای-خودکفایی-در-صنعت-ن
۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۷:۲۲

به گزارش گروه اافتصاد خبرگزاری سلامت به نقل از شانا، عبدالکریم جمیری با بیان اینکه صنعت پتروشیمی می‌تواند در روند رو به رشد توسعه اقتصادی کشور نقش‌آفرین باشد، گفت: باید هرچه بیشتر به سمت تولید محصولات نهایی و تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی حرکت کنیم، در صورت تحقق این هدف می‌توانیم محصولات خود را که از مواد پتروشیمی تولید شده‌اند، صادر کنیم.

وی افزود: با ایجاد و تکمیل زنجیره ارزش، از سرمایه‌های کشور بهتر استفاده می‌شود، این موضوع امروز اتفاق افتاده، اما نیازمند همکاری بیشتر برای رسیدن به هدف‌گذاری‌ها برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر در صنعت رو به رشد پتروشیمی هستیم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اهمیت تکمیل زنجیره ارزش با هدف کاهش خام‌فروشی بر کسی پوشیده نیست، باید شرایط صنعت پتروشیمی به‌گونه‌ای طراحی شود تا بیش از گذشته وارد بازار رقابت‌های جهانی شود. این صنعت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

جمیری عنوان کرد: خوشبختانه طرح‌های صنعت پتروشیمی در مسیر پیشرفت قرار داشته و در محور تکمیل زنجیره ارزش، به حرکت شتابان خود ادامه می‌دهد که این موضوع در سال‌های آینده به توسعه این صنعت کمک می‌کند و به‌نوعی تحریم نیز بی‌اثر خواهد شد.

وی گفت: در شرایطی که کشور ما تحت ظالمانه‌ترین تحریم‌ها قرار دارد، با همت متخصصان و مدافعان صنعت، شاهد شکوفایی و توسعه روزافزون در صنایع مختلف هستیم و با اعتماد و اطمینان به متخصصان ایرانی گام‌های مؤثری برای خودکفایی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی برداشته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha