کد خبر: کیفیت-هوای-تهران-در-وضعیت-خیلی-ناسالم-ق
۲۱ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۴۱

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر عباس شاهسونی، رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت گفت: با توجه به پایداری هوا و افزایش ترددها در سطح شهر، کیفیت هوای ۲۵ ایستگاه شهر تهران در وضعیت ناسالم برای همه گروه ها قرار دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه آلاینده مسئول ذرات معلق است، افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان، باید از هر گونه فعالیت فیزیکی خارج از منزل اجتناب کنند. افراد دیگر باید از فعالیت های طولانی یا سنگین در خارج از منزل اجتناب کنند.

رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت تاکید کرد: در این شرایط در صورت عدم رعایت استفاده از ماسک مناسب و حضور در فضای آزاد، احتمال افزایش قابل توجه بیماری های قلبی یا ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان و افزایش قابل توجه علائم تنفسی در کل جمعیت وجود دارد.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به ارتباط افزایش غلظت آلاینده های هوا به خصوص غلظت ذرات معلق کوچکتر از ۲.۵ میکرون و میزان ابتلا و مرگ ناشی از  کووید ۱۹  از عموم مردم به خصوص گروه های حساس مانند بیماران قلبی، ریوی، زنان باردار، سالمندان، کودکان،  بیماران مبتلا به دیابت و آسم درخواست می شود که از تردد در فضای ازاد اجتناب کنند.

وی تصریح کرد: ورزشکاران نیز از ورزش در فضای باز و نزدیک به منابع آلاینده هوا نظیر بزرگراه ها اجتناب کنند.

دکتر شاهسونی گفت: از مردم درخواست می کنیم جهت حفظ سلامتی به جز موارد ضروری از فعالیت سنگین در هوای آزاد اجتناب کنند و در صورت ضرورت، حداقل حضور را در هوای آزاد داشته باشند.

رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت در پایان یادآور شد: شرایط در سایر کلانشهرها نظیر کرج، اراک و اصفهان نیز به همین منوال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha