کد خبر: کیفیت-خودروهای-داخلی-قابلیت-رقابت-با-ه
۳۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۱۲
کیفیت خودروهای داخلی قابلیت رقابت با همتایان خارجی خود را دارند

به گزارش گروه اقتصاد سلامتی خبرگزاری سلامت به نقل از  خبرگزاری خانه ملت، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس، علی کریمی فیروزجائی عضو هیات رئیسه مجلس و مهدی شریفیان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس روز‌ گذشته از گروه صنعتی ایران خودرو بازدید کردند و در جریان آخرین وضعیت تولید در این  گروه صنعتی و مشکلات آن قرار گرفت.

 

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی  پس از بازدید از گروه صنعتی ایران خودرو، گفت: ضمن بازدید از خطوط تولید، با محصولات جدیدی که براساس برنامه ریزی های انجام گرفته، مقرر است تا پایان سال جاری و سال 1400 به تولید انبوه برسد، نیز آشنا شدیم.

 

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محصولات خوبی در گروه صنعتی ایران خودرو تولید شده است، افزود: تولید خودروی کراس اوور نیز یکی از برنامه های این گروه صنعتی است تا بتوانند نیاز مشتریان این نوع خودرو را رفع کنند.

 

وی با بیان اینکه کیفیت خودروهای داخلی قابلیت رقابت با همتایان خارجی خود را دارند، اضافه کرد: در حوزه طراحی، داخلی سازی قطعات اقدامات خوبی انجام شده و بخشی از قطعات موردنیاز خوردوهای کف پارگینگ نیز تامین شده است.

 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تامین ارز موردنیاز برای واردات قطعه را یکی از موانع پیش روی خودروسازان دانست و ادامه داد: از آنجایی که بخشی از قطعات موردنیاز تولید خودرو وارداتی است این شرکت خودروساز در زمینه تامین ارز با مشکلاتی روبه رو است که بخشی از این کمبود  با استفاده از انعقاد قرارداد با قطعه سازان وزارت دفاع تامین شده و بخشی دیگر نیر نیازمند تخصیص ارز است.

 

وی با بیان اینکه مسئولان ایران خودرو حرف های زیادی در حوزه قیمت گذاری داشتند، تصریح کرد: به زعم این مسئولان در حال حاضر خودروهای تولید داخل کمتر 4 هزار دلار قیمت گذاری می شود در حالیکه در دنیا خودروی 4 هزار دلاری وجود ندارد.

 

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این شرکت خودروسازی توانسته ارزبری خود را با داخلی سازی مانند تولید گیربکس و...کاهش دهد، افزود: مدیران این شرکت خودروسازی معتقد بودند قیمت کذاری خودرو واقعی نیست و حاشیه سود آن به جیب دلالان و سفته بازان می رود که این امر موجب زیان انباشته برای خودروسازان می شود.

 

قاضی زاده هاشمی با اشاره به درخواست خودروسازان از مجلس، گفت: تخصیص ارز و قانونگذاری در حوزه تامین تسهیلات مانند استمهال مالیات، بدهی و... از جمله خواسته این شرکت خودروسازی بود .

 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به راهکار رفع مشکلات موجود در ثبت نام خودرو، تصریح کرد: باید ثبت نام خودرو بدون محدودیت انجام شود سپس مردم در دو لیست فهرست شوند؛ افراد دارای خودرو که در بلندمدت می توانند خودرو دریافت کنند و افراد فاقد خودرو که در اولویت دریافت خودرو هستند با این روش نقدینگی به سمت تولید هدایت می شود.

 

فیروزجائی: معاونت علمی و فناوری به کمک خودروسازان کشور بیاید

 

علی کریمی فیروزجائی عضو هیات رئیسه مجلس  نیز پس از بازدید از گروه صنعتی ایران خودرو، گفت: کمیسیون های آموزش، تحقیقات و صنایع و معادن مجلس می‌توانند حلقه اتصال میان شرکت‌های دانش بنیان و مجموعه‌های صنعتی از جمله دو خودروساز بزرگ کشور باشند.

 

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر به دنبال اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید داخلی هستیم، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان راه میان بُری برای تولید کالاها و قطعات وارداتی است.

 

وی اضافه کرد: طی سال‌های گذشته نمایندگی‌های ایران خودرو در برخی از شهرها مانند خراسان و مازندران راه اندازی شده است که می توان بخشی از تولیدات را به این نمایندگی منتقل کرد تا فرصت اشتغال برای شهرستان ها نیز ایجاد شود.

 

عضو هیات رئیسه مجلس تولید خودروهای خاص در ایران خودرو که مشتریان تاکنون ناچار به خرید نوع خارجی آن بودند را اتفاق مبارکی خواند و ادامه داد: معاونت علمی فناوری باید به کمک خودروسازان کشور بیاید./

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha