کد خبر: کیتهای-تشخیص-سریع-کرونا،ضریب-خطای-بسی
۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۴۵

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا.دکتر سید کاظم فرهمند با تاکید بر اینکه این کیتها در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای کمک به تشخیص بهنگام و سریع بیماران مبتلا به ویروس همه‌گیر کرونا در اختیار مراکز بهداشتی قرار گرفته‌اند اظهار کرد: این نوع کیت آزمایش طبی که پاسخ آن تحت هیچ شرایطی کاذب نیست تولید داخل ایران است لذا محدودیتی در حجم تولید آن وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در مرحله نخست ۱۰ هزار کیت تشخیص سریع ویروس کرونا از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در اختیار  این دانشگاه قرار گرفته است خاطر نشان کرد: قرار است در مراحل بعدی توزیع کیت تشخیص طبی سریع ویروس کرونا از سوی وزارت بهداشت، شمار کیتهای تخصیص یافته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد از این تعداد بیشتر باشد.

قائم‌ مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: کیت تشخیص طبی سریع ویروس کرونا بخاطر همین ویژگیها اغلب در تشخیص وضعیت اطرافیان یک بیمار مبتلا به ویروس کرونا در محیط خانواده استفاده می‌ شود.

وی گفت: در صورت ابتلای یکی از افراد خانواده به ویروس کرونا، احتمال اینکه سایر افراد خانواده نیز به این بیماری مبتلا شوند افزایش می‌یابد لذا استفاده از کیت تشخیص طبی سریع ویروس نه تنها در شروع بهنگام رسیدگی به بیماران کووید ۱۹ و تلاش برای بهبود آنها نقشی مهم و حیاتی دارد بلکه کمکی موثر به دیگر اعضای خانواده برای شروع بهنگام اقدامات پیشگیرانه و جلوگیری از انتقال ویروس است.

قائم‌مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: این نوع کیت تشخیص طبی در اختیار مراکز تجمعی خاص مانند پادگان های نظامی و سربازخانه، مدارس و مراکز نگهداری سالمندان نیز قرار گرفته و مورد استفاده آنها قرار می‌گیرد.

وی همچنین "تشخیص به موقع، شروع بهنگام روند درمان و تقویت دستگاه ایمنی بدن" را سه عامل مهم برای بهبود بیماران مبتلا به ویروس کرونا و تثبیت شرایط آنها برشمرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha