کد خبر: کوتاه-از-اعتراضات-فوت-جورج-فلوید-در-ا
۱۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۵۱
کوتاه از اعتراضات فوت «جورج فلوید» در ایالات متحده
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، تظاهرات در سراسر ایالات متحده روز شنبه شب در پی درگذشت جورج فلوید در بازداشت پلیس مینیاپولیس در اوایل هفته آغاز شد. در شهرهای بزرگ، معترضین و پلیس درگیری‌های شدیدی داشتند، زیرا مقامات اقدام به تنظیم سرکشی کردند و ناموفق از تظاهرکنندگان خواستند به خانه بازگردند.

ناآرامی‌های متوالی در ایالات متحده و تظاهرات در خیابان‌های این کشور!

تظاهرات و ناآرامی‌های ناشی از آن
  1.  اعتراضات در مورد مرگ جورج فلوید در شنبه شب در سراسر کشور اجیاد شد.
  2.  هنگامی که گارد ملی برای اجرای آن‌ها فراخوانده شد، تظاهرات کنندگان در بسیاری از شهرهای ایالات متحده از تظاهرات نادیده گرفته شدند.
  3. تظاهرات خشونت آمیز در مینیاپولیس برای پنجمین روز متوالی ادامه دارد.
  4.  معترضین در آتلانتا، نیویورک و جاهای دیگر با پلیس درگیر شدند.
  5.  در شیکاگو، تظاهرکنندگان با باتوم در خارج از برج ترامپ مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.
  6.  یک ون پلیس در میدان اتحادیه شهر نیویورک آتش گرفت.
  7.  خودروهای پلیس و همچنین یک پست فرعی LAPD در نزدیکی Grove در لس‌آنجلس آتش گرفتند.
  8.  گاز اشک آور به معترضین در بیرون کاخ سفید در واشنگتن D.C، شلیک شد، در حالی که آتش سوزی در نزدیکی هتل‌های آدامز رخ داد.
  9.  رئیس‌جمهور ترامپ در توییتر از شهردار دموکراتیک مینیاپولیس انتقاد کرد و از مقامات شهر نیویورک خواست تا به NYPD اجازه دهند تا کار خود را انجام دهد. 

درگیری معترضان با پلیس آمریکا در نزدیکی کاخ سفید و اماکن عمومی

تظاهرات در دوران بحران کروناویروس  معترضین روز شنبه تظاهرات در روز دوم، با پلیس در بیرون کاخ سفید و در سراسر پایتخت کشور درگیر شدند، در حالی که رئیس جمهور دونالد ترامپ تهدید کرده است تا خشونت اوباش را خاموش خواهد کرد، او گفت که آن‌ها با این عمل‌شان خاطرات جورج فلوید را نادیده گرفته‌اند. حتی هنگامی که آنها ترافیک در Beltway Capital را متوقف کرده و از ناوگان هلیکوپترهای ریاست جمهوری که ترامپ را به کاخ سفید می‌رسانند، فریاد زدند، تظاهرات‌های پراکنده در سطح شهر همچنان صلح‌آمیز ماند. اما همچنین نشانه‌هایی از افزایش تنش به چشم می‌خورد زیرا معترضین به دنبال جلب توجه به قتل فلوید، مرد سیاهپوستی بودند که پس از آن‌که یک افسر سفید پوست او را به زانو درآورد، در بازداشت پلیس مینیاپولیس درگذشت. برخی بطری‌ها را به نشانه‌ی اعتراض به طرف مأمورین سرویس مخفی و پلیس در نزدیکی کاخ سفید انداختند. مأموران با شلیک گاز اشک‌آور برای از هم‌ پاشیدن جمعیت واکنش نشان دادند. گارد ملی D.C در تلاش برای کنترل معترضین به سایر نیروهای زرهی در میدان لافایت، در نزدیکی کاخ سفید پیوست.
تظاهرات مردم آمریکا
صدها نفر از معترضین عصر روز جمعه از طریق واشنگتن دی سی، به عنوان بخشی از واکنش‌های گسترده در سراسر کشور علیه قتل جورج فلوید، که پس از بازداشت پلیس در مینیاپولیس درگذشت، منتقل شدند. فیلم نشان داد فلوید می‌گوید که او نمی‌تواند نفس بکشد زیرا گفته می‌شود که درکه شووین افسر پلیس مینیاپولیس زانوی خود را بر گردن فلوید نگه‌داشته است.
شووین متعاقبا اخراج شد و به اتهام قتل درجه سوم متهم شد، اما این واقعه چندین شب اعتراض در سطح کشور را برانگیخت، که با انتشار فیلم‌های دیگر از مردان سیاه پوست که توسط پلیس کشته شده اند، روی داد.

حمایت متناقض ترامپ از معترضان

واکنش ترامپ به تظاهرات
ترامپ در اوایل جمعه به یاهو نیوز گفت که وی از بسیاری از کسانی که به قتل فلوید در مینیاپولیس اعتراض کردند حمایت کرده است. ترامپ در کاخ سفید گفت: مطمئنا افراد مختلف زیادی از جمله افراد خوب در میان آن‌ها وجود داشتند که اعتراض می‌کردند. آنها به افتخار مردی به نام جورج فلوید اعتراض کردند، جایی که اتفاقی افتاد که نباید رخ می‌داد. اما ترامپ روز جمعه همچنین توییت کرده بود که با شروع غارت، تیراندازی شروع می‌شود، که به طور گسترده به عنوان تهدیدی برای معترضین دیده می‌شد. ترامپ بعداً به نظر می‌رسد که توییت را انکار می‌کند و می‌گوید این یک واقعیت است نه بیانیه.

... و اما خراب‌کاری معترضان همچنان ادامه دارد

تظاهرات و خرابکاری‌های مردم

معترضان چند حصار فولادی را که در نزدیکی محل استقرار ترامپ بودند، از آنجا که تظاهرات‌ها در اواخر عصر آغاز شد، برداشته اند. درمجموع، تظاهرکنندگان بیش از 15 سد معبر را که در زمینی در پارک کاخ سفید روی زمین کار گذاشته شده بودند، برداشته‌اند.
تظاهرکنندگان با افسران سرویس مخفی که آنها را با تجهیزات دزدگیر و سپر نگه داشته بودند، کنار هم قرار گرفتند. حدود ساعت 2 بعدازظهر، ساعاتی پس از آغاز اعتراضات در D.C، مأمورین پلیس پارک ایالات متحده برای تقویت سرویس مخفی وارد شدند. نیروهای ترکیبی از افسران که جلوی کاخ سفید صف کشیدند، مورد توهین شدید جمعیت قرار گرفتند.یکی از معترضین به پلیس فریاد زد: من شما را برای آنچه هستید می بینم: یک قاتل نژادپرست. شما از من می‌ترسید. ... شما باید پشت یک نشان پنهان شوید.

توهین به افسران آمریکایی، مخصوصا افسران رنگین پوست!

تظاهرات در برابر پلیس‌های رنگین پوست
بسیاری از توهین‌ها به افسران سرویس مخفی رنگین پوست انجام شده است. یک نفر به نام ادی گفت که از عناصر متنوع‌تر این افسران ناامید شده است زیرا آنها در آنجا ایستاده‌اند و چیزی نمی‌گویند. در پایان روز همه ما انسان هستیم. ... مهم نیست که رنگ شما باشد، در پایان روز همه ما انسان هستیم. ادی در حالی که نام خانوادگی خود را اعلام نکرد، این را گفت. ادی که پیراهن دکمه‌ای و ماسک پوشیده بود، گفت که او معتقد است که فلوید به قتل رسیده است. ادی گفت: آنها او را كشتند، بنابراین ما ... برای آقای فلوید صحبت می‌كنیم. معترضین بطری‌ها و آجرهای پلاستیکی را در سرویس مخفی شلیک کردند. نمایندگان نیز به نوبه خود  معترضین را به سپرهای ضد شورش پلاستیکی مهار کردند. معترضان متعدد گفتند که آنها نگران هر دو خشونت احتمالی ناشی از درگیری با پلیس و همچنین احتمال قرار گرفتن در معرض کروناویروس هستند. یاهو نیوز از یک مأمور سرویس مخفی آفریقایی-آمریکایی پرسید که آیا او معتقد است اوضاع ممکن است خراب شود یا خیر. افسر، که همچنین با معترضین صحبت می‌کرد، گفت: ممکن است این اتفاق بیفتد. شما کسی را می‌کشید  چگونه این کار خود را توجیه می‌کنید؟ او برنگشته، درست است؟ در این مرحله، شما می‌خواهید چه کاری انجام دهید؟
برخی از معترضین گفتند که آن‌ها از نگرانی آشکار افسران از فلوید قدردانی می‌کنند.یکی از تظاهرکنندگان گفت: حداقل ما اکنون صحبت می کنیم. 

درگیری دوباره معترضان با سرویس مخفی در پارک لافایت ایالات متحده

 پارک لافایت
با ادامه اعتراضات، تظاهرکنندگان و افسران سرویس مخفی در پارک لافایت که در کاخ سفید قرار دارد، درگیری شدند. معترضین توانستند چندین سپر و سنگر برای محافظت از مأمورین را به دست آورند. حتی پس از آنکه نیروهای کمکی پلیس پارک در صحنه ظاهر شد، معترضین توانستند سد‌های بیشتری را از پای در آورند و چند سپر ضد شورش را از افسران ضبط کنند. سرویس مخفی روز شنبه به سؤالات مربوط به اعتراضات پاسخ نداد، از جمله برخی درباره اینکه کدام آژانس‌ها در پاسخگویی شرکت داشتند. پلیس پارک نیز به سؤالات پاسخ نداد.

 ترامپ و اظهارات دوباره در مورد اعتراضات

واکنش ترامپ ترامپ در توییت خود در مورد این تظاهرات پیشنهاد کرد که در واشنگتن دی سی ، شهردار موریل بوزر مانع از پاسخ‌گویی نیروهای پلیس در اعتراضات به این شهر شده است.ترامپ نوشت:  شهردار موریل بوزر، که همیشه به دنبال پول و کمک است، اجازه نمی دهد پلیس D.C درگیر شود.در پاسخ، پلیس D.C به اظهارات Bowser در کنفرانس مطبوعاتی ظهر شنبه اشاره کرد. وی گفت: من می خواهم کاملاً واضح باشم: اداره پلیس من در واشنگتن D.C ، همیشه از D.C و همه کسانی که در اینجا زندگی می‌کنند محافظت می کند. در واقع ، این دقیقاً همان کاری است که دیروز و دیشب انجام دادیم. هیچ کس لازم نیست از اداره پلیس متروپولیتن بخواهد که درگیر شود زیرا ما قبلاً درگیر بودیم. وی افزود: در D.C شب گذشته، پلیس از سرویس مخفی یکنواخت پشتیبانی کرد، مانند اینکه ما ده‌ها بار به طور واقعی در پارک لافایت انجام داده‌ایم. پلیس پارک ایالات متحده و سرویس مخفی در طول شب با یکدیگر هماهنگ شدند و هیچ وقت رئیس پلیس نگران از دست دادن کنترل فعالیت های معترض در واشنگتن، D.C نبود. سرویس مخفی و پلیس پارک روز شنبه ساعت 3:22 دقیقه صبح با استفاده از اسپری فلفل جمعیت را  متفرق کردند. مأمورین هر دو آژانس همچنین مطبوعات معتبر را از کاخ سفید به بیرون پارک منتقل کردند.
  مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha