کد خبر: کهکشان-نخستین-مسابقه-مبتنی-بر-تکنولوژ
۲۰ بهمن ۱۳۹۹، ۸:۴۰
کهکشان نخستین مسابقه مبتنی بر تکنولوژی AR وVR در شبکه پنج سیما

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما، در هر قسمت از مسابقه بزرگ کهکشان یک گروه شرکت کننده، تاریخ ارتباطات بشر را از گذشته تا به امروز طی می کند و به این بهانه با چالشهای انسان در مواجهه با رسانه ها در هر یک از کهکشان های ارتباطی شامل کهکشان شفاهی، کهکشان چاپ، کهکشان دیجیتال، کهکشان اینترنت مواجه خواهند شد.

در این مسابقه برای اولین بار مخاطبان تلویزیون می توانند چالشهای درون مسابقه را از طریق تکنولوژی های واقعیت افزوده AR و واقعیت مجازی VR همزمان با پخش مسابقه از تلویزیون در منازل خود تجربه نمایند. این مسابقه تلویزیونی، تجربه ای نو برای تعامل مخاطبان با تلویزیون را رقم می زند که تا کنون در هیچ مسابقه ای تجربه نشده است.

یادآور می شود واقعیت افزوده AR به معنای اضافه کردن چیزی است که در آن گرافیک، صدا و بازخورد لمسی به جهان طبیعی ما اضافه می شود. در این مورد بر خلاف واقعیت مجازی که شما در یک محیط کاملا مجازیVR هستید، واقعیت افزوده از محیط طبیعی شما استفاده کرده و به سادگی اطلاعات مجازی را در بالای آن قرار می دهد. واقعیت افزوده اغلب با استفاده از دوربین روی تلفن هوشمند، عناصر دیجیتالی را به یک نمایش زنده اضافه می کند و امروزه اغلب تلفن های هوشمند از برنامه های سنگین AR پشتیبانی می کنند.

همچنین VR یک دنیای شبیه‌سازی شده با استفاده از کامپیوتر به شکلی قابل باور است که با استفاده از ابزارهای خاص به انسان‌ها امکان می‌دهد در آن قرار بگیرند و با آن تعامل برقرار کنند. به این ترتیب، این تکنولوژی رویای تجربه جهانی متفاوت، بدون ترک کردن محیط واقعی را امکان‌پذیر می سازد. کاربران واقعیت مجازی به درک و تجربه جهانی می‌پردازند که در واقعیت در اطراف آن‌ها وجود ندارد. به خاطر قابلیت‌های خاص این تکنولوژی از آن در انواع شبیه‌سازهای رانندگی و پرواز به رانندگان و خلبان‌های مبتدی امکان می‌دهد بدون هیچ ریسکی تمرین کنند.

این برنامه که برای پخش در تابستان 1400 آماده می شود در گروه اجتماعی شبکه پنج سیما تولید شده و مجری طرح آن مرکز نوآوری رسانا می باشد. تهیه کنندگی این مسابقه برعهده کمیل سوهانی بوده و محمدصادق باطنی به عنوان طراح مسابقه و محسن تقوی زنوز مشاور پروژه است. همچنین بهراد رضازاده به عنوان دستیار تهیه و مدیر تولید، فاطمه دلاوری به عنوان سردبیر، مهدی آتش جام به عنوان مدیر فنی و طراح اپلیکیشن، حامد صفایی به عنوان مدیر هنری، بهراد جهانبخت به عنوان گرافیست، صالح رضاداد، مهدی امینیان و عباس نیک نفس به عنوان گروه طراحی مسابقات، شهرام قاسمی به عنوان طراح و مجری دکور و امیرمسعود توسلی به عنوان مدیر برنامه ریزی در این مسابقه ایفای نقش می نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha