کد خبر: کنترل-حریق-در-مراتع-پناهگاه-حیات-وحش-شی
۴ تیر ۱۳۹۹، ۲۰:۱۶

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد، عباسیان با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در مراتع پناهگاه حیات وحش شیرکوه در دامنه ارتفاعات برفخانه طزرجان مشرف بر تقی آباد ده بالا اظهار کرد: این آتش‌سوزی در محدوده داخل پناهگاه حیات وحش شیرکوه رخ داد و در پی وقوع این حریق، بلافاصله مأمورین یگان حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و نیروهای مردمی و محلی در محل حضور پیدا کردند که موفق شدند آتش را مهار  و از پیشروی آن جلوگیری کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تفت با بیان اینکه عمده پوشش گیاهی این منطقه بوته زار و گیاهان علفی یکساله است، گفت: وسعت آتش‌سوزی حدود ۶۰۰ مترمربع برآورد شده که در آتش سوخته است.

عباسیان با اشاره به علت این حریق افزود: آتش‌سوزی به صورت سهوی و توسط انسان ایجاد شده که با تلاشهای به موقع، فرد خاطی شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده است.

این مقام مسئول با توجه به حساسیت و خطرات احتمالی آتش سوزی به مردم توصیه کرد: تا حد امکان در طبیعت آتش برپا نکنند و در صورت ضرورت حتماً نکات ایمنی را رعایت کنند.

وی در پایان از کلیه علاقمندان و دوستداران طبیعت و محیط زیست  خواست تا با مشاهده هرگونه آتش سوزی در مناطق، مراتب  را سریعأ از طریق تلفن رایگان 1540 یا ادارات حفاظت محیط زیست در سطح استان اطلاع داده تا اقدامات لازم صورت پذیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha