کد خبر: کمک-۲۳۰-میلیارد-تومانی-برای-تامین-ودیع
۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۲۹
کمک ۲۳۰ میلیارد تومانی برای تامین ودیعه و اجاره مسکن اقشار نیازمند

به گزارش  گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سید پرویز فتاح در جمع خبرنگاران با اعلام خبر تخصیص 230 میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان برای کمک به ودیعه مسکن و اجاره بهای مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و اقشار نیازمند اظهار کرد: با توجه به فشار اقتصادی که به خصوص در بخش مسکن و اجاره بها به جامعه وارد شده، تامین هزینه های رهن و اجاره برای اقشار نیازمند بسیار سخت شده است. از همین رو در جلسه ای با مسئولان سازمان بهزیستی و کمیته امداد، بنیاد مستضعفان بودجه ای معادل 230 میلیارد تومان را برای رفع مشکل مددجویان این 2 نهاد تخصیص داد.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: در این جلسه با درخواست کتبی روسای سازمان بهزیستی و کمیته امداد، برای کمک به تامین بخشی از هزینه های ودیعه مسکن و اجاره بهای مددجویان، بنیاد مستضعفان با مجوز هیئت امنا، تصمیم گرفت تا کمک نقدی را به این دو سازمان اختصاص دهد.

وی اضافه کرد: در تصمیم اتخاذ شده مقرر شد، بنیاد مستضعفان برای ودیعه مسکن افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، مبلغ 150 میلیارد تومان را برای این دو سازمان کارسازی کند و علاوه بر این مبلغ، 80 میلیارد تومان را نیز به صورت بلاعوض برای تامین اجاره بهای خانواده های نیازمند تحت پوشش این دو نهاد، در حساب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کارسازی کند.

فتاح با بیان اینکه این مبلغ امروز در اختیار این دو نهاد قرار خواهد گرفت گفت: بنیاد مستضعفان تنها تامین کننده این مبلغ است و نحوه ساز و کار پرداخت ودیعه مسکن و اجاره بها به نیازمندان، توسط این دو نهاد صورت می گیرد و قرار است این دو نهاد بر اساس اولویت بندی انجام گرفته، این مبالغ را در اختیار خانواده های نیازمندی که در بخش مسکن، با مشکل مواجه شده اند، قرار دهد.

رئیس بنیاد مستضعفان خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه دیگر آن است که این اجازه به کمیته امداد و سازمان بهزیستی داده شد تا این مبلغ را علاوه بر مددجویان تحت پوشش خود، به مراجعین نیازمندی که تحت پوشش این دو نهاد نیز قرار ندارد، پرداخت کنند.

 وی گفت: با توجه به اینکه این مبلغ امروز برای این دو نهاد کارسازی می شود، پرداخت این کمک ها به نیازمندان توسط کمیته امداد و سازمان بهزیستی، از فردا قابل انجام است.

فتاح در پایان با بیان اینکه کمک های بنیاد مستضعفان به اقشار نیازمند ادامه دار خواهد بود، خاطرنشان کرد: از زمان شروع کرونا در کشور تا امروز بنیاد مستضعفان بیش از 570 میلیارد تومان را در اختیار کمیته امداد و سازمان بهزیستی قرار داده و جمع کمک های بنیاد به اقشار مختلف کشور طی ماه های اخیر به بیش از 1380 میلیارد تومان رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha