کد خبر: کمپ-دیوید-اولین-مکانی-است-که-بایدن-برای
۲۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۱۲
کمپ دیوید اولین مکانی است که بایدن برای تعطیلات می‌رود
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، جو بایدن روز جمعه برای اولین آخر هفته خود به عنوان رئیس جمهور آمریكا به كمپ دیوید عقب نشینی طبقه‌ای واقع در كوه‌های مریلند غربی وارد شد. این محله که در کوه‌های کاتوکتین قرار گرفته و محوطه‌ای است که از نیروی دریایی ایالات متحده از آن محافظت می‌کند، برای جیمی کارتر برای ماهیگیری و جورج دبلیو بوش برای دوچرخه سواری کوهستانی خود پناهگاهی مناسب فراهم می‌کند. پوششی از برف در کوه‌ها منظره‌ای زمستانی برای بایدن و خانواده‌اش فراهم کرده است. همچنین جیك سالیوان، مشاور امنیت ملی و معاون رئیس ستاد، بروس رید، به بایدن پیوستند. داگلاس برینکلی، مورخ ریاست جمهوری گفت: این فرصتی را فراهم می‌کند تا از هوای تازه استفاده کنید و فرصتی است برای این که در کنار خانواده و دوستانتان حضور داشته باشید.

کمپ دیوید تنها برای تفریح مورد استفاده قرار نمی‌گیرد

همچنین این محل برای مذاکرات حساس نیز مورد استقاده قرار گرفته است. بیل کلینتون، به امید بازآفرینی جادوی توافقنامه کمپ دیوید در سال 1978، یاسر عرفات رهبر فلسطین و ایهود باراک نخست وزیر اسرائیل را در سال 2000 در کمپ دیوید برای اجلاس گردهم آورد، اما در درگیری طولانی مدت نتوانست به موفقیت برسد. بایدن و کمپ دیوید بوش غالباً در کمپ دیوید جلساتی را با رهبران خارجی برگزار می‌کرد و یک روز دنیا را با برنامه ریزی یک کنفرانس از راه دور با رهبران عراقی فقط برای حضور مخفیانه در بغداد، متعجب کرد. انتظار می‌رود که بایدن، که خانه‌اش در ویلمینگتون، دلاور است، بیش از رئیس جمهور قبلی دونالد ترامپ، که طی چهار سال 14 بار از آن بازدید کرد، از این امکانات استفاده کند.

محیطی که ترامپ زیاد از آن خوشش نمی‌آمد...

دستیاران رئیس جمهور سابق گفتند، خلوت بودن محوطه و لژهای روستایی آن و نداشتن زمین گلف در سطح جهانی از اشکالاتی بود که ترامپ از آن جا می‌گرفت. در عوض، او اغلب به املاک خود در نیوجرسی و فلوریدا سفر می‌کرد، جایی که می توانست گلف بازی کند و با دوستانش خوش باشد. بایدن به جای پرواز مستقیم با هلی کوپتر Marine One به کمپ دیوید، با هواپیمای Air Force One به Hagerstown، مریلند پرواز کرد و سپس برای جلوگیری از هرگونه شرایط بد آب و هوایی توسط یک کاروان به سمت آن جا حرکت کرد. این سفر بایدن را برای باقیمانده دادگاه استیضاح ترامپ، که انتظار می‌رود اوایل روز شنبه باشد، از واشنگتن خارج کرد. سخنگوی کاخ سفید، جن پساکی روز جمعه تکرار کرد که بایدن در حال مشاهده جزئی از دادگاه بود اما در غیر این صورت آن را به سنا واگذار کرد تا کار خود را انجام دهد. اریک شولتز، معاون وزیر سابق مطبوعات باراک اوباما  رئیس جمهور سابق، گفت: کمپ دیوید می‌تواند یک کناره گیری شگفت انگیز از 18 هکتار محوطه کاخ سفید باشد، که اغلب ممکن است محدود کننده باشد و اضافه کرد که این موقعیت نادر برای رئیس جمهور است تا بتواند آزادانه در هوای آزاد قدم بزند.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha