کد خبر: کمپ-خانوادگی-روی-تخت-بیمارستان‌ها-رش
۲۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۴۱
کمپ خانوادگی روی تخت بیمارستان‌ها!/ رشد سریع کرونا در خانواده‌ها

دکتر سارا افضل‌زاده فوق تخصص بیماری‌های عفونی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به علائم جدید کووید 19 اظهار داشت: علائم این بیماری مجموعه‌ای از علائمی است که در گذشته وجود داشته و تغییر چندانی نداشته است.

وی با بیان اینکه در هر فردی نوعی از علائم بیماری تظاهر پیدا می‌کند، گفت: اگرچه گاهی علائم گوارشی افزایش پیدا می‌کند اما در اکثر مواقع بسیاری از بیماران با علائم تنفسی در بیمارستان بستری می‌شوند.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی افزود: آنچه که چشم گیرتر شده، شیوع بیشتر بیماری کووید 19 است؛ به نظر می‌رسد انتقال پذیری و سرایت بیماری به نسبت گذشته شدت بیشتری پیدا کرده است.

افضل‌زاده تاکید کرد: متاسفانه شاهد افزایش موارد ابتلای خانواده‌ها به این بیماری هستیم. در حال حاضر بیشتر مراجعه کنندگان به مراکز درمانی خانواده‌ها هستند و به خاطر درگیری این افراد با بیماری آنها به صورت خانوادگی در اورژانس‌ بستری می‌شوند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اگر یکی از اعضای خانواده به کووید 19 مبتلا شود به راحتی ویروس به دیگر اعضای خانواده نیز منتقل می‌شود. متاسفانه به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی یک عضو از خانواده، شاهد افزایش تعداد مبتلایان به کووید 19 در اکثر خانواده‌ها هستیم.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی بیان داشت: هر فردی که به کووید 19 مبتلا می‌شود باید در منزل هم از ماسک استفاده کند و از دیگر اعضای خانواده هم فاصله بگیرد.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha