کد خبر: کمبود-ماسک-نداریم-ضرورت-مراقبت-از-مناط
۱۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۸:۰۵

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، همایون سامیح نجف آبادی، نماینده کلیمیان در مجلس یازدهم با اشاره به ضرورت توزیع عادلانه و با قیمت مناسب ماسک در مناطق مختلف کشور، گفت: با توجه به اینکه استفاده از ماسک در همه مکان‌های عمومی و محل‌های تجمع به منظور مشارکت همه افراد جامعه برای پیشگیری از ابتلا و مراقبت از سلامت خود اجباری شده است، اما خوشبختانه در حال حاضر ماسک به تعداد و قیمت مناسب وجود دارد و کمبودی از این بابت مشاهده نشده است.

نماینده کلیمیان در مجلس یازدهم، در رابطه با افزایش قاچاق معکوس ماسک به‌ علت اختلاف قیمتی و گرانی دلار، افزود: متاسفانه برخی از افراد در هر شرایطی به فکر سود جویی و منافع شخصی هستند از رو باید با ایجاد تدابیر ویژه مانع از سواستفاده این افراد و قاچاق معکوس ماسک شویم. هرچند نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تمام ظرفیت خود از مرزهای مراقبت کرده و تا حد امکان مانع قاچاق کالا شده‌اند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم، افزود: پیش از عید نوروز همواره ماسک‌n95 به عنوان ماسک مناسب پیشگیری از بیماری کرونا معرفی می‌شد که کمیاب و گران بود اما هم اکنون استفاده از ماسک به نوع خاصی محدود نشده و حتی وزیر بهداشت هم از ماسک‌های یک‌بار مصرفی استفاده می‌کند که در تهران و شهرها به اندازه کافی و با قیمت مناسب وجود دارد.

وی با اشاره به ضرورت حافظت از مناطق سفید و زرد کرونایی در کشور، تصریح کرد: معتقدم به منظور جلوگیری از بحرانی شدن وضعیت کرونا در استان‌هایی که اکنون در وضعیت سفید و زرد قرار دارند باید همان سیاست‌ها و محدودیت‌های مناطق قرمز در سایر استان‌ها هم اجرا کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha