به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: علیرغم سختی ها و تنگناهای ناشی از تحریم و محدودیت های اقتصادی و تجهیزاتی که بر کشور روا داشته شده است به جرات می توان گفت، ایران یکی از کشورهای پیشتاز در بحث مبارزه با کرونا در سطح جهان به شمار می رود.

دکتر نمکی در حاشیه حضور در مشهد مقدس با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از اقدامات ایران در حوزه مبارزه با کرونا به عنوان یک الگو موفق در سایر کشورهای جهان مورد استفاده قرار گرفته است خاطر نشان کرد: اجرای طرح غربالگری بیماری کووید-۱۹ ایران، در کشور انگلستان به عنوان یکی از موفق ترین راهکارها برای ادامه مبارزه با کرونا عنوان شده است.

توانستیم بیماری را در بسیاری از استان ها علاوه بر مدیریت و کنترل به سطح مهار برسانیم

وی تصریح کرد: امروز به لطف خداوند متعال و با همت شبانه روزی همکارانم در اقصی نقاط کشور از روسای دانشگاه های علوم پزشکی گرفته تا پرسنل خدوم و ایثارگر در بیمارستان های دانشگاهی و غیر دانشگاهی و بهورزان در خانه های بهداشت، مراقبین سلامت در مراکز خدمات جامع سلامت و سایر سازمان های دولتی، سازمان های مردم نهاد، شبکه های اجتماعی و تمام خیران که در کنار ما بودند و با حمایت های بی دریغ مقام معظم رهبری و همراهی های رییس جمهور و هیات دولت یکی از مطلوب ترین اوضاع را در منطقه داریم و توانستیم بیماری را در بسیاری از استان ها علاوه بر مدیریت و کنترل به سطح مهار برسانیم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان کرد: در برخی از استان ها خیز های جدیدی را از بیماری کووید-۱۹ داریم که توسط دانشگاه های علوم پزشکی به شدت مراقبت می شود و اگر این همدلی و وفاق ملی در کنار رعایت اصول بهداشتی توسط مردم ادامه پیدا کند امیدواریم که در دو ماه آینده شرایط نسبتا آرامی را داشته باشیم.

کمبود تخت در زمینه خدمات رسانی به بیماران کووید-۱۹ در کشور وجود ندارد

دکتر نمکی با بیان اینکه به دلیل جدید بودن ویروس، نمی توان در مورد آینده آن با اطمینان پیش بینی های لازم را داشت اظهار کرد: باید با چنین ویروسی، شیوه های مدیریتی منعطف و مراقب را طراحی کنیم که خوشبختانه این اقدامات در کشور به خوبی انجام شده است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در حال حاضر در سراسر کشور کمبود تخت بیمارستانی برای خدمات رسانی به بیماران کرونایی نیست و نگرانی در زمینه نحوه مدیریت دانشگاه های علوم پزشکی کشور در این حوزه وجود ندارد تصریح کرد: ما امروز نسبت به روزهای قبل بسیار مسلط تر در برابر کرونا عمل می کنیم و پروتکل های درمانی بسیار پیشرفته تری طراحی شده است.

کشورمان در زمینه ساخت واکسن، داروهای جدید و تجهیزات پزشکی از بسیاری از کشورها جلوتر است

دکتر نمکی خاطر نشان کرد: در زمینه تولید واکسن نیز هنوز از اقدامات انجام شده پرده برداری نشده است و خوشبختانه در زمینه ساخت واکسن، داروهای جدید و تجهیزات پزشکی نه تنها از هیچ جای دنیا عقب نیستیم بلکه از بسیاری از کشورها جلوتر هم هستیم.

وی افزود: در عرض ۶۰ روز از یک وارد کننده تجهیزات پزشکی همچون ونتیلاتور ، لباس و ماسک N۹۵ به یک کشور صادر کننده تبدیل شدیم که این یک افتخار ملی محسوب می شود.

همکاری مردم مهمترین عامل در کنترل ویروس کروناست

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه  در حال حاضر در  استان های خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و به تبع  استان های مجاور آن به شدت اقدامات مراقبتی در حال انجام است و نگرانی عمده ای در این زمینه وجود ندارد اظهار امیدواری کرد: با همکاری مردم و توجه بیشتر نسبت به اصول و توصیه های بهداشتی و مراقبتی بتوان در این استان ها نیز بیماری را مهار کرد.

دکتر نمکی با بیان اینکه مناطقی که مردم کمتر به توصیه های بهداشتی عمل کرده و به پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را توجه کمتری داشته اند بیشتر آسیب دیده اند خاطر نشان کرد: از سوی دیگر همکاری مردم در رعایت اصول مراقبتی و بهداشتی موجب موفقیت در کنترل و مهار بیماری کرونا در بسیاری از استان ها همچون استان خراسان رضوی شده است.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از ساکنان مردم مشهد مقدس حاشیه نشین هستند تصریح کرد: همکاری مردم در رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی، حمایت و همکاری مستمر مسئولان ارشد استان ، مسدود نمودن درب های حرم مطهر رضوی و کنترل ورودی زائران در یک مقطع زمانی به این شهر از مهمترین عوامل تاثیر گذار در کنترل این بیماری  به شمار می رود.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه امروز بزرگترین آفت این است که مردم فکر کنند که همه چیز به اتمام رسیده است و شرایط عادی شده است خاطر نشان کرد:مردم نباید فکر کنند که کرونا به اتمام رسیده است و از سوی دیگر مسئولان نیز نباید فکر کنند که شرایط عادی است و همه چیز باید به وضعیت عادی بازگردانده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha