کد خبر: کلاهبرداران-اینترنتی-400میلیاردی-به-دام
۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۸:۲۷

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری پلیس،  سردار" مرتضی میرزایی " اظهار داشت: در پی مراجعه تعدادی از کاربران فضای مجازی به پلیس فتا و مراجع قضائی مبنی بر کلاهبرداری از آنان توسط افرادی در کانال ها و صفحات مجازی، موضوع در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه موفق شدند، این افراد را که با تشکیل باندی 6 نفره اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب کاربران کرده بودند، شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، خاطر نشان کرد: متهمان ضمن اخلال در نظام اقتصادی و پولشویی با مهندسی اجتماعی و فریب عده ای از کاربران فضای مجازی با استفاده از سایت های غیر مجاز، اقدام به برداشت وجه از حساب بانکی آنان می کردند.

سردار میرزایی اظهار کرد: با هماهنگی قضائی متهمان که ساکن شهرستان های "چالوس، قائم شهر، بابل، ساری و نور" بودند در عملیاتی غافلگیرانه توسط ماموران دستگیر شدند .

وی با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند از کشف 320 عدد کارت عابر بانک متعلق به مال باختگان خبر داد و افزود: میزان کلاهبرداری این افراد بالغ بر 400 میلیارد ریال برآورد شده است .

فرمانده انتظامی استان مازندران در پایان به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: مراقب افراد شیاد و کلاهبرداران حرفه ای در فضای مجازی باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس درمیان بگذارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha