کد خبر: کشیش-پسر-اوتیسمی-را-از-کلیسا-بیرون-اندا
۲۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۲۲
کشیش پسر اوتیسمی را از کلیسا بیرون انداخت!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، یک کشیش پسری 7 ساله را که به اوتیسم مبتلا بود، به دلیل اینکه آن کودک عامل حواس پرتی او بود از کلیسا بیرون کرد. جولیا ویسیدومینی، مادر پسر به NBC News گفت: این موضوع بسیار شوکه کننده بود. ما هنوز از این موضوع صدمه دیده و ناراحت هستیم و این نشان می‌دهد که هنوز باید کارهای زیادی برای آموزش دیگران درباره افراد معلول و کم توان انجام شود.

رفتار این کشیش برای خانواده کودک با اوتیسم بسیار دردناک بود

ویسیدومینی گفت که وی و اعضای خانواده‌اش روز شنبه به دلیل تعمید دخترش صوفیا در کلیسای مسیح پادشاه در هیلساید، نیوجرسی شرکت کردند. ویسیدومینیِ 38 ساله گفت که از زمان کودکی در کلیسای کاتولیک شرکت می‌کرد و دو فرزند دیگرش، نیکلاس و کریستوفر در آن‌جا تعمید یافته بودند. ویسیدومینی گفت: ما فقط می‌خواستیم كه نیكلاس (که به اوتیسم مبتلا است) بخشی از این جشن باشد. او ادامه داد: در این مراسم، نیکلاس که با آوردن اسباب بازی‌ها به اماکن عمومی احساس راحتی می‌کند، در یک اتاق شمع مجاور تعمید بازی می‌کرد. او یک اسباب بازی را رها کرد و آن روی زمین افتاد، این همان زمانی بود که آن کشیش لوک دوک ترن، کشیش رهبری این مراسم، به نیکلاس دستور داد تا برود. کشیش با توجه به ویدئویی که در صفحه فیس بوک ویسیدومینی منتشر شده، گفت: بیرون، او را بیرون ببرید، این کلیسا برای بازی نیست. ویسیدومینی اظهار داشت كه نیكلاس خوشبختانه آن‌چه را كه اتفاق افتاده بود، متوجه نشد و كلیسا را به همراه نامادری‌اش ترك كرد، اما این‌كه هنوز شاهد این حرکت کشیش بودند، برای پدر مادر او بسیار دردناک بود.

کشیش حتی بعد از آگاهی از شرایط او عذرخواهی نکرد!

وقتی ویسیدومینی سعی کرد تا شرایط نیکلاس را توضیح دهد، کشیش پاسخ داد: فرزند خود را به کلیسا نیاورید تا مرا منحرف کند. کشیش و پسر مبتلا به اوتیسم ویسیدومینی گفت: این شرایط می‌توانست با روشی متفاوت اداره شود. ما با نیکلاس به این صورت صحبت نمی‌کنیم و انجام این کار، بسیار حرکتی ناراحت کننده و ناخوشایند برای یک کشیش بود. او باید به عنوان والدین او به ما اخطار می‌داد و نه به نیکلاس که دارای این شرایط است. وی گفت: پس از این مراسم، ویسیدومینی و همسرش مارك سعی كردند با كشیش صحبت كنند. او ادامه داد: كشیش شروع به بلند كردن صدای خود كرد و به شوهرم گفت كه نیكلاس نباید در كلیسا بازی كند و این برای او حواس پرتی بود. شوهر من به او گفت که فکر می‌کند باید یک کشیش، با فرزندی که دارای شرایط سلامتی این چنینی است، دلسوزانه‌تر رفتار کند.

کلیسا خانه‌ی خدا است و باید در آن به روی همه باز باشد...

کلیسای جامع نیوکارک به نمایندگی از کلیسا از خانواده عذرخواهی کرد و در بیانیه‌ای ذکر کرد که کشیش پشیمان است. در این بیانیه آمده است: کشیش غافل بود که این عضو خانواده که در طول مراسم در یک اتاق شمع بازی می‌کند اوتیسم دارد. کشیش رفتار کودک را درک نکرد و بازخورد مناسبی نسبت به او، به عنوان یک کشیش نداشت. کشیش و پسر مبتلا به اوتیسم این کلیسای جامع همچنین گفت که دفتر آن برای وزارت معنوی افراد معلول با خانواده ویسیدومینی همکاری می‌کند  تا اطمینان حاصل شود که آگاهی بیش‌تری در برخورد با افراد معلول حاصل شود. در حالی که ویسیدومینی گفت که او از این که کلیسای جامع به این موضوع رسیدگی کرده است، قدردانی می‌کند، اما او هنوز در انتظار یک عذرخواهی شخصی از کشیش است. او همچنین گفت که دیگر به دلیل این حادثه حاضر به حضور در کلیسای مسیح پادشاه نیست. ویسیدومینی گفت: كتاب مقدس از استقبال از همه فرزندان خدا سخن می‌گوید، اما در این مورد شفقتی وجود ندارد. از زمان به اشتراک گذاشتن داستان ما، دیگران داستان‌هایی را از اعضای خانواده خود که فرزندانی با شرایط خاص پزشکی دارند، به اشتراک گذاشتند. ما می‌خواهیم به گسترش آگاهی ادامه دهیم که این موضوع و این رفتار درست نیست.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha