کد خبر: کشف-3-میلیون-و-۶۳۵-هزار-قلم-کالای-قاچاق-د
۶ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۴۵

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  شاتا، احمد رضا سمیعی نسب در گفت و گو با خبرنگاران ، بیان کرد: بازرسان این سازمان از ابتدای سال جاری تا پایان آذر‎ماه، ۵ هزار و ۸۷۷ مورد بازرسی به منظور جلوگیری از تخلف «عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق» در سطح بازار استان انجام دادند.

وی اضافه کرد: از این تعداد بازرسی، ۲۵ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف به ارزش ۱۰۷میلیارد و ۳۲۵ میلیون ریال شد که این پرونده‌ها برای رسیدگی، در اختیار تعزیرات حکومتی استان قرار گرفت.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم ادامه داد: آمار بازرسی‎‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود ۲۳ درصد افزایش یافته و از نظر ارزش ریالی نیز، ۲۸۶ درصد رشد داشته‌است.

سمیعی نسب گفت: در همین رابطه بیش از سه میلیون و ۶۳۵ هزار هزار قلم کالای قاچاق کشف شد که بیشتر آن‌ها شامل لوازم خانگی، نهاده‎های دامی(ذرت دامی، کنجاله سویا، جو )، ماینر( استخراج کننده ارز دیجیتالی)، موادغذایی (گردو با پوست، آرد گندم، نوشیدنی)، شوینده بهداشتی (پودر ماشین لباسشویی) و لوازم آرایشی و بهداشتی بود.

وی بیان کرد: همچنین بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در این مدت یک هزار و ۵۴۸ مورد تذکر و اخطار کتبی به واحدهای خرده ‌فروش دادند و ۳۹۶ گشت مشترک با دستگاه‌های نظارتی استان برگزار کردند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، تصریح کرد: اکثر گشت‎‌های مشترک بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با همراهی دستگاه‎‌های‌ نظارتی استان همچون اداره کل تعزیرات حکومتی، سازمان جهادکشاورزی و معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha