کد خبر: کشف-118میلیارد-فرار-مالیاتی-در-کردستان
۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۳۹
کشف 118میلیارد فرار مالیاتی در کردستان

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری پلیس،سردار علی آزادی اظهار داشت: در پي دريافت خبري مبني بر فرار مالياتي توسط4نفر از وارد کنندگان کالا در سنندج، موضوع به طور جدي در دستور كار ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وي افزود: در تحقیقات تخصصی صورت گرفته مشخص شد افراد مورد نظر در سال1389 در راستاي انجام فعاليت هاي اقتصادي از جمله واردات ،اقدام به اخذ کارت بازرگاني کردند.

سردار آزادی ادامه داد: در ادامه تحقیقات، ماموران به این نتیجه رسیدند  افراد مورد نظر طی سال های 1388 تا سال1391 با سوء استفاده از کارت های بازرگانی صادر شده اقدام به واردات  بیش از 227میلیارد تومان عمدتا لوازم خانگی از گمرکات جنوب کشور کرده  و طی این مدت مالیات کالاهای وارد شده را پرداخت نکردند.

این مقام ارشد انتظامی استان اظهار داشت : در همین راستا و طی شکایت اداره کل مالیاتی استان و با تلاش بی وقفه و هماهنگی با مراجع قضائی ، ماموران با اخذ نیابت به یکی از شهرهای جنوبی کشور اعزام و طی یک عملیات پلیسی موفق به دستگیری 3 تن از متهمان این پرونده شدند.

فرمانده انتظامی استان کردستان در پایان خاطر نشان کرد :  با پیگیری های به عمل آمده و هماهنگی با اداره کل مالیاتی استان مبلغ  118 میلیارد ریال به مرحله وصول در آمده و به خزانه دولت واریز و پرونده به همراه مدارک و مستندات موجود به مراجع قضائی ارسال شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha