کد خبر: کشف-۲۰میلیون-ماسک-و-۶۴-هزار-لیتر-الکل-در
۲۴ فروردین ۱۳۹۹، ۹:۳۸
کشف ۲۰میلیون ماسک و ۶۴ هزار لیتر الکل در پایتخت
به گزارش گروه اجتماعی طبنا(خبرگزاری سلامت)، سردار کیوان ظهیری، در تشریح اقلام مکشوفه بهداشتی توسط پلیس پیشگیری پایتخت، اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا در کشور ۲۰ میلیون و ۹۳۰ هزار عدد ماسک توسط این پلیس کشف و ضبط شده است.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: تاکنون ۲۱ میلیون جفت دستکش یک بار مصرف، ۶۴ هزار لیتر الکل و ۲۹ هزار لیتر مایع ضدعفونی کننده کشف شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۵۱ هزار عدد ژل ضدعفونی کننده هم از ابتدای شیوع کرونا در کشور تا به امروز کشف شده است.

به گفته سردار ظهیری، الکل، مایع و ژل ضدعفونی کننده توزیع خارج از شبکه داشتن اما دستکش‌ها و ماسک‌های کشف شده، احتکاری بودند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت خاطرنشان کرد: همچنین ۱۵۴ محتکر دستگیر و تحویل مراجع قانونی شده‌اند.

وی درباره سایر اقداماتی که در خصوص پیشگیری از کرونا در مقر کلانتری‌های پلیس پیشگیری انجام شده است، خاطرنشان کرد: در ورودی همه یگان‌های انتظامی پلیس پیشگیری تمهیداتی اندیشیده شده است تا شهروندان هنگام مراجعه به این ساختمان‌ها کمترین تماس را با اشیا یا وسایل داشته باشند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ خاطرنشان کرد: برای همه پرسنل پلیس پیشگیری ماسک و دستکش تهیه شده است تا تماس با آلودگی به کمترین سطح خود برسد. تمامی مقرها و خودروهای پلیس پیشگیری به صورت روزانه گندزدایی و ضدعفونی می‌شوند. همچنین در ورودی همه مقرها برای کلیدهایی که درها را باز می‌کنند، پوشش سلولزی در نظر گرفته شده است و این پوشش به طور مرتب تعویض می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین خودکارهایی که برای ارباب رجوع‌ها در نظر گرفته شده است، پس از هر بار استفاده ارباب رجوع توسط افسر تحقیق گندزدایی و ضدعفونی می‌شود. استامپ‌ها در همه کلانتری‌ها جمع‌آوری شده و چیزی به عنوان ثبت اثر انگشت در کلانتری‌ها نیست.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در گذشته در کلانتری‌ها چیزی به عنوان درج اثر انگشت الکترونیکی نداشتیم و از استامپ استفاده می‌شد که با توجه به شیوع بیماری جمع‌آوری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha