کد خبر: کشف-و-معاصر-سازی-مصادیق-تربیتی-حضرت-معص
۳ تیر ۱۳۹۹، ۲۳:۰۴
کشف و معاصر سازی مصادیق تربیتی حضرت معصومه (س) در زندگی دختران اصلی ترین اقدام است

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، عاطفه سعیدی نژاد ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام دهه کرامت، ولادت حضرت معصومه (سلام الله علیها) و روز دختر، ضمن بیان اهمیت جایگاه تربیتی حضرت معصومه (س) گفت: جایگاه و روش تربیتی حضرت معصومه (سلام الله علیها) در حقیقت ارائه یک مدل ویژه و یک مخاطب تخصصی بود که این مدل در حال حاضر حائز مختصات لازم برای ارائه در بسترهای فرهنگی گوناگون است.

وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله) در الگوی سوم تربیتی افزود: حضرت معصومه (سلام الله علیها) در حقیقت تجلی همان عفیف، محجبه و شریف بودن و در عین حال در متن تمرکز بودن است.

مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی ضمن بیان ویژگی‌های این مدل تربیتی عنوان کرد: مدل برگرفته از زندگی حضرت معصومه (سلام الله علیها) حائز چند ویژگی مهم از جمله نقش هویتی دختران، نقش ویرایشی دختران در خانواده و نقش دختران در ویرایش محیط اجتماعی است.

وی با اشاره به این موارد بیان کرد: در این مدل سه ضلع اصلی حضور دختران در حیات اجتماعی لحاظ شده است؛ آن حضرت مصادیق اصلی کرامت ذاتی جنس زن و نقش بالقوه او در خانواده و اجتماع را با یک گفتمانن ویژه دختران ارائه کردند.

سعیدی نژاد در پایان این گفتگو با بیان شرایط امروز و وظیفه مقتضی آن خاطرنشان کرد: امروز کشف این مصادیق و معاصرسازی آن ها در ابعاد زندگی دختران اصلی ترین اقدامی است که باید انجام دهیم؛ اقدامی که هم از حیث زمانی و از حیث مخاطب مرجع بسیار فوری و مهم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha