کد خبر: کشف-میزان-مواد-مخدر-در-خون-از-راه-تنفس
۱۳ مهر ۱۳۹۸، ۹:۱۸

به گزارش گروه سلامت طبنا(خبرگزاری سلامت) به نقل از نیواطلس، محققان دانشگاه دیویس در کالیفرنیا یک ابزار جدید ابداع کرده اند که با بررسی تنفس هر فرد می تواند مشخص کند سطح مواد مخدر در جریان خون هر شخص به چه میزان است.

افراد باید در داخل این ابزار که شبیه به یک قوطی بلند است به آرامی و به شکل عادی نفس بکشند، در ادامه هوای ناشی از تنفس این افراد در درون این دستگاه متراکم شده و یخ می بندد. این دستگاه بر خلاف نمونه‌های مشابه هم می‌تواند مواد مخدر مصرف شده توسط هر فرد را به دقت شناسایی و مشخص کند و هم متابولیت‌های موجود در آن را تشخیص دهد. متابولیت‌ها اجزای شرکت‌کننده در سوخت و ساز سلولی هستند که معمولا در قالب مولکول هایی کوچک فعالیت می‌کنند.

این دستگاه در بررسی‌های آزمایشی با موفقیت توانسته انواع مواد مخدر مصرفی افراد مختلف را شناسایی کند و به عنوان مثال میزان دقیق استفاده از مورفین را توسط فردی که از درد شدید رنج می کشیده، اعلام کند. نتایج بررسی این دستگاه و نتایج حاصل از آزمایش خون مشابه بوده است. انتظار می رود این دستگاه در آینده نزدیک در بیمارستان ها و مراکز انتظامی و پلیس مورد استفاده قرار بگیرد.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha