کد خبر: کشتی-trump-d-حامل-سه-برابر-مواد-منفجره‌-بیرو
۱۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۰۸
کشتی Trump D حامل سه برابر مواد منفجره‌ بیروت در اوکراین ساکن است!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، کشتی ای با نام ترامپ D ساکن در اوکراین، حامل سه برابر مواد منفجره‌ای که بیروت را منفجر کرد، است. به گزارش منبع خبری Liveuamap، یک کشتی باری آمریکایی به نام رییس جمهور ایالات متحده که در بندری در اوکراین لنگر انداخته است، به تازگی 10،000 تن از همان ماده شیمیایی را که تقریباً هفته گذشته در سطح شهر بیروت قرار داشت، تخلیه کرد. آشیانه موجود در لبنان تنها 2750 تن آمونیوم نیترات داشت که باعث خسارت فاجعه آمیز به پایتخت لبنان شد.

اداره بنادر دریایی اوکراین می‌گوید تقریباً 10000 تن آمونیوم نیترات که در اسکله 1 و 2 بندر یوشی در نزدیکی اودسا ذخیره می شوند کاملاً بی‌خطر بوده و در کیف‌های بزرگ ذخیره شده‌اند.

کشتی Trump D
  • کیسه بزرگ یا big-bag محیطی است که با مواد خاصی ساخته شده است تا از برخی از محموله‌ها و یا مواد انبار شده محافظت کند.

کشتی آمریکایی حامل مواد منفجره‌ای که بیروت را کرد در روسیه ...

این کشتی که در اوکراین ساکن است، قبل از آن‌که یک شرکت فلوریدایی به نام Pilin Fleet Management LLC آن را در سال 2018 خریداری کند و آن را Trump D بنامد، Seabreeze نام داشت. این کشتی روز جمعه توسط وب سایت ردیابی ترافیک دریایی در بندر یوشی نزدیک اودسا ثبت شد. عکس‌های آنلاین حاکی از آن است که پودر آمونیوم نیترات نیز هنگام انفجار در بندر بیروت در کیسه‌های بزرگ مشابه نگهداری می‌شد که احتمالاً بعد از ظهر سه‌شنبه در اثر آتش سوزی در نزدیکی محیط، منفجر شد. کشتی Trump D ترامپ D پس از مظنون شدن صاحبان قبلی به سرقت شن در سواحل کریمه، سه ماه پیش توسط دادستان‌های اوکراین در کریمه تحت بررسی قرار گرفت. پرونده این تحقیقات بدون هیچگونه اتهامی بسته شده است. کابینه وزیران اوکراین با صدور بیانیه‌ای به مقامات دستور داد از نیترات آمونیوم ذخیره شده مراقبت و اقدامات فوق العاده‌ای برای نظارت دولت برای ایمنی کار و امنیت در برابر بلایای دست ساز و آتش سوزی انجام دهند.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha