کد خبر: کرونا-ویروس-باعث-سندرم-زجر-تنفسی-می-شود
۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۹:۱۲
کرونا ویروس باعث سندرم زجر تنفسی می شود!

سیدحمیدرضا معزی فوق تخصص بیماری های ریه و متخصص بیماری های داخلی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به تاثیر ویروس کووید 19 بر ریه انسان اظهار داشت: مشکلاتی که در ریه انسان ایجاد می‌شود به صورت یک سندرم زجر تنفسی است.

وی با بیان اینکه ممکن است بافت ریه در حالت های التهابی و مشکلات تنفسی غوطه ور می شود، افزود: حتی ممکن است با توجه به فرصت پیش آمده دیگر عفونت ها هم به بافت ریه حمله کنند و باعث ایجاد عفونت های ثانویه هم شوند.

این فوق تخصص بیماری های ریه تصریح کرد: فردی که به کووید 19 مبتلا می شود از تنگی نفس بسیار شدید و کمبود اکسیژن رنج خواهد برد. در افراد سالمند عوارض بیماری بیشتر خواهد بود.

معزی در ادامه با تاکید بر اینکه در افراد جوان شانس درگیری ریوی شدید بسیار کمتر است، گفت: هنوز به صورت کامل دلیل این امر که چرا کودکان و جوانان کمتر به سمت زجر تنفسی این بیماری می روند، مشخص نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که بیماران مبتلا به ویروس کووید 19 در چه مدت زمانی بهبود خواهند یافت، افزود: مدت زمان بهبود بیماری در افراد متفاوت است، تعدادی از افراد به علائم خیلی کمی از حالت هایی مانند گلودرد، سرفه، از دست دادن حس بویایی و تب خفیف مبتلا می شوند.

این فوق تخصص بیماری های ریه ادامه داد: تعداد افرادی که حالشان به سمت بد شدن می رود و یا دچار سندرم زجر تنفسی می شوند متفاوت است و تجربه ثابت کرده که زمانی که مریضی شروع می شود علائم هم شروع به افزایش پیدا کردن می کند.

معزی با تاکید بر اینکه مدت زمان بهبودی هر بیماری بستگی به علائم فرد دارد، گفت: مدت زمان بهبودی هر بیماری می تواند بین 2 تا 21 روز زمان ببرد. معمولاً پیک مریضی افرادی که حال خیلی بدی دارند از هفته اول به بعد شروع می شود و اگر حال بیماری تا روز چهاردهم بد نشود. انتظار ما این است که شرایط برای این بیمار دیگر نگران کننده نباشد.

وی اضافه کرد: این بیماری اگر عارضه دار نباشد فرد می تواند بعد از 14 روز قرنطینه را کنار بگذارد اما توصیه می کنیم بیمار حداقل تا 21 روز فاصله خود را با دیگران حفظ کند. افرادی که هم که در آیسو بستری هستند مدت زمان بهبودی بستگی به این دارد که چقدر نارسایی و زجر تنفسی که به آن دچار شده اند برای آنها ادامه پیدا کند.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha