کد خبر: کرونا-نصیحت-پذیر-نیست،-برخورد-سخت-می‌
۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۷:۳۵
کرونا نصیحت پذیر نیست، برخورد سخت می‌خواهد!/ کووید 19 را شوخی گرفته‌اند

دکتر زهرا عبدی متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به اینکه از دو هفته گذشته تاکنون تعداد مبتلایان به کووید 19 بسیار بالا رفته است، اظهار داشت: از نظر تعداد مبتلا در هیچ کدام از ماه های سال شاهد ابتلای 4هزار نفر در روز نبودیم اما چند روز است که شاهد افزایش تعداد مبتلایان به کرونا هستیم.

وی با بیان اینکه مجدد تعداد فوتی‌های مربوط به کووید 19 هم در حال افزایش است، گفت: مردم برای اینکه توجه بیشتری به بیماری داشته باشند باید به طور مرتب صدا و سیما و رسانه های مختلف در این خصوص آموزش‌هایی ارائه دهند. بدون تردید آموزش می‌تواند در کاهش تعداد مبتلایان بسیار کمک کننده باشد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: برای کاهش شیوع بیماری کووید 19 قوانین نیز باید خیلی محکم تر از گذشته اجرایی شوند چراکه با نصیحت کردن و صحبت‌های ساده، مردم توجهی به این بیماری نخواهند داشت.

عبدی افزود: مسوولان باید قوانین را جدی تر از گذشته اجرا کنند و مردم هم باید با دانستن واقعیت ها نسبت به این بیماری وسواس بیشتری داشته باشند و بیشتر از گذشته پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی عنوان کرد: در بعضی از کشورها سختگیری برای کاهش شیوع بیماری بسیار تاثیرگذار بوده به همین دلیل سختگیری در کشور ما نیز باید در دستورکار قرار گیرد. پیگیری در کشور ما به خوبی انجام نمی‌شود و شاهد موردیابی و بیماریابی در خانواده‌ها نیستیم.

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری ادامه داد: با بیماریابی مریض‌ها قرنطینه می‌شوند و از آمار مبتلایان هم کاسته خواهد شد. بیشتر در قسمت‌های درمانی اقدامات در حال انجام است در حالی که مسوولان باید در خصوص پیشگیری هم فعالیت‌هایی انجام دهند.

به گفته عبدی با آموزش درست می‌توانیم شاهد پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا در کشور باشیم. با توجه به اینکه به فصل سرما نزدیک شده‌ایم باید اقداماتی انجام شود تا شاهد بالا رفتن تعداد مبتلایان به بیماری کووید 19 و همچنین آنفولانزا نباشیم.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha