کد خبر: کرونا-می‌تواند-راهی-برای-تشکیل-مثلت-ه
۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۲۷
کرونا؛ راهی برای تشکیل مثلت همجوشی میان خانواده ها

فاطمه منفرد پویا روانشناس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره علت افزایش اختلافات خانوادگی در دوران کرونا ویروس اظهار داشت: در گذشته بیشتر اعضای خانواده به دلیل فعالیت های کاری در طول روز کمتر در کار یکدیگر قرار می گرفتند اما قرنطینه باعث شد در این دوران خانواده ها بیشتر از گذشته در کنار یکدیگر قرار بگیرند و مسائل و مشکلات بین آنها به علل های مختلف افزایش یابد.

وی ادامه داد: خانواده ها همیشه به کم دیدن یکدیگر در طول روز عادت کرده اند اما شیوع کرونا ویروس باعث شد خانواده‌ها در طی یک مدت زمانی بسیار زیاد یکدیگر را ببینند و اختلاف بین آنها زیاد شود.

این روانشناس با تاکید بر اینکه خانواده ها نباید با یکدیگر ائتلاف کنند بلکه باید یک مثلث همجوشی عاطفی به وجود بیاورند، گفت: هر کدام از اعضای خانواده  باید برای حمایت از یکدیگر اجزای آن مثلث باشند. افراد خانواده نباید به صورت جفت به جفت علیه دیگر افراد خانواده اقدام کنند.

منفرد پویا عنوان کرد: اگرچه در حال حاضر از قرنطینه فاصله گرفته ایم و خانواده ها ساعت های کمتری یکدیگر را می بینند اما باز هم می توانیم فرصتی فراهم کنیم که خانواده ها بیشتر در کنار یکدیگر باشند و با هم گفتگو کنند.

وی با بیان اینکه خانواده ها در این دوران می توانند با گفتگو، مشکلاتی که در گذشته داشته اند را حل کنند، تصریح کرد: ما باید قدر فرصتی که در اختیارمان قرار گرفته را بدانیم و از به خوبی استفاده کنیم.

این روانشناس تاکید کرد: ما باید در این دوران که کرونا خانواده ها را بیشتر در کنار یکدیگر قرار داده است تهدید را به یک فرصت بسیار خوب تبدیل کنیم و از آن برای حل شدن مسائل و مشکلاتی که در گذشته داشته ایم، استفاده کنیم.

خبرنگار: مینا افسریان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha