کد خبر: کرونا-مناسبات-جهانی-و-تبادلات-منطقه‌ا
۲۸ فروردین ۱۳۹۹، ۱۱:۴۷

به گزارش گروه سیاسی طبنا(خبرگزاری سلامت)، دریا اورس، سفیر ترکیه در جمهوری اسلامی ایران با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین الملل دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با اشاره به پیوندهای عمیق تاریخی، دینی و فرهنگی دو کشور بر اهمیت مناسبات دوستانه فی مابین جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در حوزه های مختلف تاکید کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی از تقویت هر چه بیشتر همکاری ها با ترکیه استقبال می‌کند.

وی در ادامه روابط موجود تهران و آنکارا را در مناسبات منطقه‌ای و بین‌المللی ممتاز  خواند.

[caption id="attachment_111817" align="aligncenter" width="801"]کرونا مناسبات جهانی و تبادلات منطقه‌ای را تحت‌الشعاع قرار داد کرونا مناسبات جهانی و تبادلات منطقه‌ای را تحت‌الشعاع قرار داد[/caption]

امیرعبداللهیان با اشاره به بحران فراگیر کرونا ویروس افزود: شیوع ویروس کرونا مناسبات جهانی و تبادلات منطقه ای را تحت‌الشعاع قرار داده و تعامل سازنده بین کشورهای همجوار و منطقه در بهبود شرایط بسیار موثر است.

وی خاطرنشان کرد: پزشکان و کادر درمانی ایرانی آمادگی لازم برای ارائه تجربیات خود در خصوص تقابل با بیماری کرونا را دارند و همکاری مشترک در تقابل با این بیماری پر اهمیت است.

در ادامه این دیدار دریا اورس سفیر ترکیه با ابراز خرسندی از گسترش مراودات میان دو کشور بیان داشت: مراودات دولتی، پارلمانی و مردم ترکیه و ایران طی سالیان متمادی و بر حسب حسن همجواری, فرهنگی, دینی و تاریخی به پیش رفته است.

وی تحکیم تعاملات فی مابین در شرایط بحران فراروی جهانی و منطقه‌ای  در مبارزه با کرونا ویروس را حائز اهمیت خواند و تبادل تجربیات کادر درمانی ایران و ترکیه را بسیار مهم دانست.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که هر چه سریعتر آقای دکتر لاریجانی به سلامت و فعالیت قبل از ابتلا به ویروس کرونا برگردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha