کد خبر: کرونا-مقوله‌ای-مناسب-برای-افزایش-مراو
۱۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۳۸
کرونا مقوله‌ای مناسب برای افزایش مراودات روسیه و اصفهان است

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،در این بازدید سرکنسول روسیه در ایران از دانشکده پزشکی، مرکز بین الملل و ساختمان تدبیر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دیدن و در نشستی با رئیس دانشگاه، ظرفیت ها و پتانسیل های علمی دانشگاه معرفی و زمینه های همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با روسیه بررسی و تبادل نظر شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این بازدید با اشاره به اینکه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار اتباع خارجی از کشورهای افغانستان، عراق و سوریه و به تازگی پاکستان در استان اصفهان زندگی می‌کنند که از خدمات بهداشتی و پزشکی هم برخوردارند، گفت: جامعه پزشکی و بهداشتی اصفهان تبعیضی بین هموطنان و اتباع خارجه قائل نیست تا جایی که خدمات بهداشتی به اتباع خارجی بصورت رایگان انجام می‌شود.

دکتر طاهره چنگیز افزود: دانشگاه های علوم پزشکی در ایران جدای از رسالت ارائه آموزش های تئوری و تربیت دانشجویان حوزه بهداشت، سلامت و پزشکی، مسئولیت مستقیم ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در جامعه را نیز برعهده دارند.

وی افزود: به همین واسطه بیمارستان های متعدد و شبکه های بهداشت و درمان گسترده در کشور شکل گرفته که با سلامت مردم ارتباط دارند و مستقیما زیر نظر دانشگاه های علوم پزشکی اداره می شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: بر این اساس، در استان اصفهان ۲۳ شبکه بهداشت و درمان و ۳۸ بیمارستان که ۱۳ بیمارستان آموزشی است، تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار دارد و به واسطه این ساختار دانشگاه مصرف کننده اصلی تولیدات خودش است، به این معنی که تمام دانشجویان در خود بیمارستان ها و شبکه های بهداشت و درمان استان فعالیت می کنند.

دکتر چنگیز با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دارای ۱۰ دانشکده فعال در رشته های مختلف حوزه بهداشت، سلامت و پزشکی است، یادآور شد: ۱۰ هزار دانشجو که ۳۰ درصد آنها دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند، در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با هزار عضو هیئت علمی که اکثر آنها از اساتید یک درصد برتر کشور هستند، دارای بار علمی قوی است. نسبت اساتید دانشگاه علوم پزشکی به دانشجویان این دانشگاه یک به ۱۰ است.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دانشجویانی از کشورهای هند، استرالیا، انگلیس، عراق و کویت در اصفهان به تحصیل مشغولند.

وی با اشاره به همکاری‌های مطلوب ۲ کشور ایران و روسیه، اضافه کرد: این ارتباطات در حوزه‌های مختلف است و ما در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آمادگی داریم، مراودات علمی و پزشکی را با این کشور اروپایی گسترش دهیم.

دکتر چنگیز به خواهرخواندگی اصفهان و سن پترزبورگ روسیه اشاره و اضافه کرد: تبادل علم و دانش بین این ۲ شهر شاخص که از پیشینه تاریخی و فرهنگی قابل ملاحظه‌ای برخوردارند سبب افزایش مناسبات در حوزه های دیگر می‌شود که باید از این ظرفیت بخوبی بهره برد.

وی وجود ۴۰ مرکز علمی پژوهشی در پارک فناوری سلامت به عنوان پیشران فناوری در استان را قابلیتی مطلوب در منطقه دانست و گفت: از ۲ سال اخیر، اقدامات و فعالیت‌های این مجموعه‌ها گسترش یافته، بویژه در پذیرش و جذب دانشجویان خارجی آمار و ارقام صعودی را مشاهده می‌کنیم.

دکتر چنگیز به فعالیت های حوزه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اشاره کرد و گفت: از دو سال گذشته فعالیت های این مرکز با جدیت بیشتر دنبال می شود و در حال حاضر در پذیرش و جذب دانشجویان خارجی فعالیت های برجسته ای آغاز کرده ایم.

وی به برگزاری دوره های کوتاه مدت در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اشاره کرد و افزود: کارگاه های آزمایشگاهی و بالینی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می شود که می تواند برای دانشجویان خارجی بسیار مورد توجه باشد.

رییس دانشگاه با تاکید براینکه در حوزه درمان تخصص های مورد نیاز را داریم که برای توریسم سلامت مفید است، تصریح کرد: مرز دانشگاه علوم پزشکی تنها در حیطه دانشگاه نیست، بلکه تمام مرز استان را در بر می گردد.

دکتر چنگیز با تاکید براینکه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در بسیاری از تولیدات حوزه سلامت در کشور به خودکفایی رسیده و توان صادرات محصول را داریم، اظهار کرد: آمادگی همکاری با روسیه و تعامل در این زمینه را داریم.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان و روسیه می توانند از دو جهت آموزش و پژوهش در بخش علمی و سلامت باهم تعامل و همکاری داشته باشند.

گفتنی است در این دیدار زمینه‌های توسعه همکاری‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و روسیه بویژه با محوریت شهر سن پترزبورگ مورد بررسی قرار گرفت.

دیپلمات روس :کرونا مقوله‌ای مناسب برای افزایش مراودات روسیه و اصفهان است

سرکُنسول روسیه در اصفهان گفت: مباحث درمانی و پزشکی بویژه با محوریت بیماری کووید ۱۹ مقوله‌ای مناسب برای افزایش مراودات روسیه و اصفهان است.

بوریس بورمیستروف افزود: بدون شک پژوهش‌ها، تجارب، راهکارهای درمانی و تصمیماتی که در مسیر مقابله با کرونا وجود دارد می‌تواند بین اصفهان و مراکز علمی روسیه تبادل شود.

وی اضافه کرد: در عین حال آمادگی داریم مراودات خود در حوزه‌های دیگر را با اصفهان توسعه بخشیم که به بهبود روابط ایران و روسیه منتج می‌شود.

 

تقویت همکاری های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و روسیه

در این دیدار مدیر روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بسترهای مناسبی وجود دارد که می‌توان با تکیه بر آن شاهد گسترش ارتباطات بین ۲ کشور باشیم و این دانشگاه آماده است در زمینه‌های علمی تحقیقاتی با روسیه بیش از گذشته همکاری کند.

دکتر حمید میرمحمدصادقی با تاکید بر اینکه اصفهان و سن پترزبورگ روسیه تفاهمنامه خواهرخواندگی با یکدیگر دارند پس نیاز است که مراودات خود را نیز ارتقا دهند، تصریح کرد: این موضوع می‌تواند به دیگر مجموعه‌های علمی و دیگر حوزه‌ها هم تسری پیدا کند.

وی ادامه داد: امیدواریم در این ارتباط به جمع‌بندی مناسبی برسیم که در نهایت به افزایش مبادلات علمی و پزشکی منجر شود.

گفتنی است مدیر روابط بین الملل دانشگاه در حاشیه این بازدید نیز گفت: این بازدید ادامه همکاری های خواهرخواندگی شهرهای سن پتربورزگ و اصفهان و برگزاری وبینار مشترک در حوزه کرونا است که با اعلام آمادگی و علاقه مندی از طرف سرکنسولگری روسیه برای آشنایی با ظرفیت های علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام شد.

دکتر حمید میرمحمدصادقی افزود: سرکنسول روسیه با اقدامات دانشگاه علوم پزشگی اصفهان در این بازدید آشنا شد و پس از معرفی دانشگاه علوم پزشگی اصفهان و زمینه های فعالیت آن، علاقه به همکاری های علمی و سلامت تقویت شد.

وی با بیان اینکه تبادل دانشجویان خارجی و جذب دانشجویان روسی در ایران، تقویت همکاری های علمی، پژوهشی و سلامت، توسعه همکاری ها در زمینه آموزش های مجازی و ارائه تسهیلات برای همکاری های دو جانبه از جمله محورهای مورد بحث این نشست بود، تاکید کرد: طرفِ روسی بسیار علاقه‌مند به توسعه همکاری های علمی با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است و قرار شد، پس از تبادل نظر با روسیه این همکاری ها تسهیل شود.

دکتر میرمحمد صادقی گفت: در این نشست تصمیم‌گیری برای برگزاری وبینارهای تخصصی در حوزه سلامت و آموزش مربوط به علوم پزشکی انجام شد و نظرات آنها پس از این بازدید به ما اطلاع داده می شود.

سرپرست مدیریت روابط بین الملل دانشگاه با اشاره به برگزاری وبینار تخصصی مشترک میان اصفهان و روسیه، اظهار کرد: چندی پیش وبینار تخصصی در حوزه کرونا میان شهر اصفهان و سن پترزبورگ برگزار شد و امروز پس از آشنایی سرکنسولگری روسیه از خدمات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حوزه کرونا و اینکه علوم پزشکی اصفهان مسئول ارائه خدمات در این حوزه است، علاقه مندی به همکاری های بیشتر قوت گرفت.

لازم به ذکر است دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از اصلی‌ترین دانشگاه‌های کشور، بیمارستان‌هایی با هفت هزار تخت و ۵۵۰ خانه بهداشت و ۲۸۲ پایگاه بهداشتی در حال خدمت رسانی به مردم استان اصفهان و استان های همجوار است.

شهر سن پترزبورگ دومین شهر بزرگ روسیه پس از مسکو که در شمال‌غرب این کشور واقع شده از جاذبه‌های متنوع فرهنگی، علمی، گردشگری و تاریخی برخوردار است.

شهرهای اصفهان و سن پترزبورگ روسیه تفاهمنامه خواهرخواندگی با یکدیگر دارند و مجموعه‌ای ارزشمند از ۷۰۰ نسخه خطی فارسی از قبیل منابع تاریخی و نمونه‌های زیبای نسخ مذهب در کتابخانه علمی دانشگاه دولتی سن پترزبورگ نگهداری می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha