کد خبر: کرونا-فرصتی-برای-بازنگری-در-سبک-زندگی
۶ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۱۵
کرونا فرصتی برای بازنگری در سبک زندگی!

دکتر فریده حمیدی دانشیار روانشناسی دانشگاه شهید رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به اثرات روحی قرنطینه خانگی در دوران بعد از کرونا اظهار کرد: همه اینها بستگی به شخصیت آدم ها دارد.

وی افزود: میزان اثرات روحی بستگی به این دارد که افراد در این خصوص چقدر برنامه‌ریزی داشته باشند و یا سبک زندگی خود را با انعطاف پذیری شناختی به چه میزان تغییر دهند.

دکتر حمیدی گفت: ما آدم ها آنقدر توانمند هستیم که می توانیم تا حدودی زیادی سبک زندگی خود را تغییر دهیم.

دانشیار روانشناسی دانشگاه شهید رجایی با اشاره به تغییر موقت سبک زندگی در این دوران بیان کرد: ما می توانیم در این شرایط کنونی با وجود همه مشکلات، با استفاده از امکاناتی که داریم نسبت به تغییر سبک زندگی خودمان اقدام کنیم.

وی ادامه داد: با سیستم الکترونیکی امروز که آموزش‌ها می‌تواند مجازی باشد، بسیاری از برنامه ها مثل ورزش کردن آنلاین اتفاق می افتد به همین دلیل تغییر شرایط زندگی آن هم به صورت موقتی کار سختی نیست.

دکتر حمیدی تصریح کرد: هر تغییری موقتی است و افراد باید درک کنند که بعد از گذشت مدت زمانی مجدد به زندگی عادی خود بر می گردند.

دانشیار روانشناسی دانشگاه شهید رجایی افزود: بعد از تمام شدن کرونا می توانیم با یک سبک زندگی جدیدتر به زندگی ادامه دهیم. کرونا فرصتی را فراهم کرده که مردم در همه ابعاد زندگی خود یک بازنگری داشته باشند.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha