کد خبر: کرونا-در-حال-افزایش-است-مردم-باید-مسافر
۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۰۴
کرونا در حال افزایش است/مردم باید مسافرت‌ها را لغو کنند!

دکتر مینو محرز متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به علت افزایش مجدد شمار مبتلایان به کووید 19 به خصوص در استان خوزستان اظهار کرد: احتمال دارد این سوش از طرف عراق و کشورهای اطراف وارد کشور شده باشد.

وی افزود: زمانی که یک سوش در همه ی کشورهای دنیا دیده می شود، خیلی سریع با رفت و آمد به همه ی جهان پخش می شود. سوش انگلیسی هم اکنون در همه کشورهای دنیا وجود دارد.

متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری با تاکید بر اینکه میزان انتقال و سرعت بخشی این سوش بسیار زیاد است، گفت: این سوش به سرعت در همه جا انتشار پیدا می‌کند.

دکتر محرز یادآور شد: نمی توان گفت که دلیل قرمز شدن شهرهای خوزستان فقط به خاطر ویروس انگلیسی باشد. متاسفانه کووید 19 در این استان افزایش پیدا کرده است. ممکن است ویروس های دیگری هم در این استان شیوع پیدا کرده باشند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به بالا رفتن آمارها احتمال شیوع موج چهارم وجود دارد یا خیر، تصریح کرد: مردم مانند سال گذشته که  پروتکل های بهداشتی را رعایت کردند و با نشستن در خانه باعث شدند که بیماری تا حدودی خاموش شود، امسال هم پروتکل ها را رعایت کنند تا بیماری شیوع پیدا نکند.

عضو کمیته مشورتی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان داشت: از مردم درخواست دارم که فاصله‌گذاری فیزیکی را جدی بگیرند، حتما از ماسک استفاده کنند، دست های خود را به صورت منظم شستشو دهند و همه مسافرت ها را لغو کنند.

دکتر محرز عنوان کرد: از مردم درخواست داریم که امسال هم از خودگذشتگی ‌کنند و در خانه بمانند تا ماه ها و سال‌های بعد مشکلی در کشور نداشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه کرونا تا۱۰ سال با مردم دنیا باقی می ماند درست است یا خیر، گفت: هنوز در این خصوص هیچ چیزی مشخص نیست. ممکن است بماند اما مانند آنفولانزا شود.

متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری افزود: ویروس آنفولانزا هم همیشه با مردم هست و مردم مجبورند هر ساله واکسن آن را تزریق کنند. باید تحقیق شود ببینیم اثر واکسن روی این ویروس تا چه اندازه است بعد در مورد آن صحبت کنیم؛ شاید نیاز باشد مانند واکسن آنفولانزا، مردم هر ساله واکسن کووید هم تزریق کنند.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha