کد خبر: کرونا-از-موی-سر-هم-منتقل-می‌شود-استفاد
۱۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۷:۵۳
کرونا از موی سر هم منتقل می‌شود/ استفاده از ماسک برای قطع زنجیره بیماری الزامی است

دکتر زهره نیک‌بخت متخصص پوست و مو در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به انتقال ویروس کرونا از طریق موی سر اظهار داشت: با توجه به اینکه ویروس کرونا روی سطوح فلزی، پلاستیکی، لباس، پوست، مو، شیشه و غیره می‌نشیند به همین دلیل به راحتی با برخورد دست به هرکدام از این موارد و تماس آن با صورت قابل انتقال است.

وی با بیان اینکه طول عمر ویروس کرونا روی سطوح، پوست، مو، لباس و غیره متفاوت است، افزود: کووید 19 روی مو هم می نشیند به همین دلیل با برخورد دست با موی سر و تماس آن با صورت بیماری به راحتی قابل انتقال است.

متخصص پوست و مو گفت: با توجه به اینکه نمی دانیم چه زمانی احتمال نشستن ویروس روی موها وجود دارد به همین دلیل با هر بار بیرون رفتن امکان شستن موی سر وجود ندارد اما می توانیم با پوشاندن مو مانع از نشستن ویروس روی موها شویم.

نیک‌بخت تصریح کرد: معمولا پرسنل بیمارستان ها با توجه به اینکه خط اول درمان هستند و در معرض آلودگی قرار دارند، مجبورند که هر روز موی سر خود را شستشو دهند. در حال حاضر کادر درمان با استفاده از کلاه برای جلوگیری از انقال ویروس پوشش بسیار خوبی دارند.

وی با تاکید بر اینکه تنها راه مبارزه با کووید 19، استفاده از ماسک و شستن مداوم دست است، گفت: از مردم درخواست دارم از حضور در مکان های پر تجمع خودداری کنند. همچنین توصیه می کنم که مردم با حفظ فاصله استاندارد مانع از انتقال این بیماری از فردی به فرد دیگر شوند.

متخصص پوست و مو بیان داشت: اگر مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند می توانیم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم و شاهد کاهش آمار مبتلایان باشیم.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha