کد خبر: کرونای-جهش-یافته-آفریقایی-هنوز-در-ایرا
۲۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۱۴
کرونای جهش یافته آفریقایی هنوز در ایران مشاهده نشده است

دکتر مسعود مردانی فوق تخصص بیماری های عفونی و گرمسیری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به مهم ترین نگرانی در ایران درباره ویروس جهش یافته کرونا اظهار داشت: علت افزایش تعداد مبتلایان به کووید 19 و قرمز شدن بعضی از شهرها بیشتر به این علت است که سوش های جهش یافته در حال گسترش است.

وی افزود: با توجه به اینکه هنوز در کشور موج چهارم بیماری کووید 19 را تجربه نکرده ایم به همین دلیل احتمال دارد بالا رفتن آمارها و قرمز شدن برخی از شهرها به خاطر شروع موج چهارم کرونا باشد.

علائم جدید ویروس جهش یافته کرونا

فوق تخصص بیماری های عفونی و گرمسیری در پاسخ به این سوال که در حال حاضر علائم جدیدی در خصوص ویروس جهش یافته کرونا مشاهده شده است یا خیر، تصریح کرد: شدت بیماری زیادتر شده است و در حال حاضر بیشتر جوانان زیر 20 سال درگیر ویروس جهش یافته کرونا می شوند.

دکتر مردانی با اشاره به اینکه بیشتر جوانان به ویروس جهش یافته کرونا مبتلا می شوند، گفت: متاسفانه شدت مرگ و میر این ویروس جهش یافته بسیار زیادتر از نوع قبلی است.

تاثیر واکسن روی کرونای انگلیسی

وی در پاسخ به این سوال که واکسن های ساخته شده تاثیری روی ویروس جهش یافته کرونا دارند یا خیر، بیان داشت: مشخص شده است که واکسن های ساخته شده روی سوش های انگلیسی تاثیر دارند اما روی سوش های آفریقایی تاثیری ندارند.

کرونای آفریقایی

فوق تخصص بیماری های عفونی و گرمسیری گفت: به جز نوع کرونای آفریقایی، یکی از انواع واکسن ها به نام واکسن آسترازنکا 80 درصد روی کرونا اثر دارد اما دیگر واکسن ها روی سوش جهش یافته کرونا تاثیر زیادی دارند.

دکتر مردانی در پاسخ به این سوال که تاکنون کرونای آفریقایی در ایران مشاهده شده است یا خیر، اظهار داشت: تاکنون یک مورد هم از نوع ویروس جهش یافته آفریقایی در ایران مشاهده نشده است.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha