کد خبر: کروناویروس-چند-خبر-کوتاه-شوکه-کننده-از
۱۶ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۰۱
کروناویروس: چند خبر کوتاه شوکه کننده از سراسر جهان
به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از the telegraph، the reuters و yahoo، در ادامه چند خبر جدید درباره‌ی کروناویروس را بررسی می‌کنیم.

کارشناس دانشگاه آکسفورد: ممکن است Covid-19 از چین نشأت نگیرد

یک متخصص دانشگاه آکسفورد معتقد است که کروناویروس ممکن است در سراسر جهان نهفته و غیرفعال بوده و وقتی شرایط محیطی مناسب برای رشد آن به وجود آمده، فعال شده است. دکتر تام جفرسون، مدرس ارشد مرکز پزشکی مبتنی بر شواهد (CEBM)، در آکسفورد و استاد مهمان در دانشگاه نیوکاسل، استدلال می‌کند که شواهد در حال رشدی وجود دارد که نشان می‌دهد این ویروس قبل از ظهور در آسیا در جاهای دیگر نیز  بوده است. هفته گذشته، ویروس شناسان اسپانیایی اعلام کردند که نمونه‌هایی از این فاضلاب را که در مارس 2019 جمع آوری شده، 9 ماه قبل از دیدن بیماری کروناویروس در چین، ردپای این بیماری را یافته‌اند. دکتر جفرسون معتقد است که ویروس ممکن است از طریق سیستم فاضلاب یا امکانات توالت مشترک منتقل شود، نه فقط از طریق قطره‌هایی که با صحبت کردن، سرفه و عطسه از بدن خارج می‌شود.

از WHO بخواهید توصیه‌های خود را اصلاح کند!

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز روز شنبه، صدها دانشمند گفته‌اند شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد کروناویروس در ذرات کوچک‌تر در هوا باعث آلوده شدن افراد می‌شود و خواستار تجدید نظر در سازمان بهداشت جهانی در توصیه‌ها هستند.

WHO گفته است كه بیماری کروناویروس در درجه اول از طریق شخص دیگری در قطرات كوچك از بینی یا دهان گسترش می‌یابد، كه وقتی شخص مبتلا سرفه یا عطسه کرده و یا صحبت می‌کند. نیویورک تایمز گفت در نامه‌ای به آژانس، كه محققان قصد دارند هفته آینده در یك ژورنال علمی منتشر كنند، 239 دانشمند در 32 كشور جهان شواهدی را نشان دادند كه ثابت می‌کند ذرات كوچك‌تر می‌توانند افراد را آلوده كنند. به گفته NYT، بعد از انتشار کروناویروس به روش‌های ذکر شده در هوا، کروناویروس در هوا جان دوباره‌ای گرفته و می‌تواند به راحتی توسط بازدم، افراد را آلوده کند. با این حال، آژانس بهداشت گفته است که شواهد مبنی بر وجود ویروس در هوا، قانع کننده نبوده است.

حتی موارد خفیف کروناویروس بسیار پیچیده هستند

از آنجا که ویروس شناسان می‌خواهند بیومکانیک Sars-CoV-2 را درک کنند، یک مورد به طور فزاینده‌ای روشن می‌شود: حتی موارد خفیف می‌توانند پیچیده‌تر، خطرناک‌تر و سخت‌تر از بسیاری از تصورات اولیه باشند. کروناویروس در طول همه گیری، این عقیده پابرجاست که افرادی که موارد خفیف Covid-19 دارند و نیازی به ماندن در ICU ندارند یا استفاده از دستگاه تهویه مطبوع از خطرناک نیستند. هفته گذشته، مایک پنس، معاون رئيس جمهور آمریكا ادعا كرد كه این چیز خوبی است كه تقریبا نیمی از موارد جدید Covid-19 كه در 16 ایالت رخ داده است، جوان‌های آمریكایی هستند كه در معرض خطر ابتلا به بیماری شدید نسبت به سالخوردگان خود قرار ندارند. همتایان این نوع سخنان باعث می‌شود كه شما باور داشته باشید كه مصیبت بیماران خفیف ظرف دو هفته بعد از بیمار شدن به پایان می‌رسد، در این مرحله بهبود می‌یابند و همه چیز به حالت عادی بر می گردد. در حالی که ممکن است این مورد،در برخی از افراد مبتلا به Covid-19 اتفاق بیفتد، تحقیقات پزشکی در حال ظهور و همچنین شواهد حکایتی از گروه‌های پشتیبانی بهبودی نشان می‌دهد که بسیاری از بازماندگان Covid-19 خفیف چندان خوش‌شانس نیستند. آنها عوارض جانبی پایداری را تجربه می‌کنند و پزشکان هنوز در تلاشند تا نتایج آن را درک کنند.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha