کد خبر: کروناویروس-و-سکوت-طولانی-چین-درباره-ای
۱۵ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۰۱
کروناویروس و سکوت طولانی چین درباره این ویروس
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، اسناد فاش شده نشان می‌دهد که چین در ابتدای شیوع اطلاعات مهم در مورد کروناویروس را افشا نکرده است.

اطلاعاتی که باید در مورد کروناویروس توسط چین منتشر می‌شد!

بر اساس تحقیقات جدید، چین انتشار اطلاعات در کروناویروس را به تأخیر انداخت. مقامات بهداشتی این کشور تا حدود یک هفته پس از رمزگشایی دانشمندان در آزمایشگاه‌های چین در ابتدای ژانویه،  ژنوم کروناویروس را به اشتراک نگذاشتند. پکن به سازمان بهداشت جهانی هشدار نداد كه کروناویروس در بین افراد تا دو هفته بعد منتقل می‌شود. در آن زمان WHO علناً از چین برای واکنش سریع خود ستایش کرد.

کروناویروس می‌توانست سریع‌تر کنترل شود

تحقیقات جدید نشان می‌دهد كه چین اطلاعات كلیدی در مورد کروناویروس را هفته‌ها پس از ظهور برای اولین بار در ژانویه، با تأخیر در پاسخ بین‌المللی به شیوع این بیماری، حفظ كرد. مقامات چین با توجه به اسناد و مدارك داخلی سازمان بهداشت جهانی، بیش از یك هفته پس از رمزگشایی نتوانستند نقشه ژنتیك یا ژنوم کروناویروس را به اشتراک بگذارند و نتوانستند فاش كنند كه این ویروس می‌تواند تا دو هفته دیگر بین انسان‌ها انتقال یابد. AP روز سه‌شنبه گزارش داد که در حالی که دانشمندان موسسه ویروس شناسی ووهان در 2 ژانویه کروناویروس را رمزگشایی کردند، مقامات بهداشتی چین جزئیات یافته‌های خود را تا بیش از یک هفته بعد، در تاریخ 12 ژانویه منتشر نکردند. چین و خودداری از نشر اطلاعات کروناویروس براساس تحقیقات آسوشیتدپرس، تا 20 ژانویه نگذشته بود که کشور چین به سازمان بهداشت جهانی و دولت‌های دیگر هشدار داد که ویروس می‌تواند بین مردم منتقل شود. این تنها بعد از آن بود كه یك آزمایشگاه در شانگهای به سرپرستی دانشمندی به‌نام ژانگ یونگژن این اطلاعات را روز گذشته منتشر كرد. در آن زمان سازمان بهداشت جهانی علناً چین را به خاطر آنچه كه آن را پاسخ سریع به ویروس توصیف كرد، ستایش كرد. با این حال، مقامات WHO نگران این بودند كه چین اطلاعات كلیدی در مورد کروناویروس را فاش نکرده باشد. دکتر گودن گاله، یکی از مسئولان سازمان بهداشت جهانی، در جلسه‌ای گفت: ما در حال حاضر در مرحله‌ای هستیم که آن‌ها این اطلاعات را 15 دقیقه قبل از ظاهر شدن در [کانال تلویزیونی دولتی چین] CCTV به ما می‌دهند.

تزلزل جایگاه WHO

به نقل از دکتر مایکل رایان، رئیس فوریت های پزشکی WHO: اکنون خطر این است که علیرغم قصد خوب ما اگر چیزی اتفاق بیافتد، دیگران به ما بی‌احترامی کنند. پرزیدنت ترامپ سازمان بهداشت جهانی را مقصر دانسته و آن را به كنترل چین متهم كرده است. وی هفته گذشته گفت كه ایالات متحده روابط خود را با WHO خاتمه می‌دهد. گزارش AP حاکی است که کمیسیون بهداشت ملی، ارشدترین مرجع بهداشتی پکن، آزمایشگاه‌ها را از انتشار اطلاعات در مورد کروناویروس بدون تأیید آن منع کرده بود، به این معنی که تأخیر در انتشار اطلاعات تا اواسط ژانویه وجود دارد.

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha