کد خبر: کروناویروس-و-دستور-تعلیق-گیرین-کارت‌ه
۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۰۷
کروناویروس و دستور تعلیق گیرین کارت‌های مهاجرت توسط دونالد ترامپ
به گزارش گروه بین‌الملل طبنا(خبرگزاری سلامت) به نقل از BBC، دونالد ترامپ گفت: این اقدام که شامل تعدادی از معافیت ها است، به مدت 60 روز ادامه دارد و بعد از آن می توان دوباره آنها را تمدید کرد. آقای ترامپ می گوید این دستورالعمل برای محافظت از مشاغل کارگران آمریکایی در اقتصادی که بخاطر کروناویروس آسیب دیده، طراحی شده است. منتقدین وی را متهم كردند كه از یك بیماری همه گیر استفاده كرده و آن را تحت پوشش سیاست‌های مهاجرتی سخت در سال انتخابات قرار داده است. ترامپ در جریان جلسه توجیهی روز چهارشنبه برای کروناویروس در کاخ سفید گفت: این اطمینان داده خواهد شد که آمریکایی های بیکار با هر پیش زمینه‌ای هنگام بازگشایی دوباره‌ی اقتصاد آمریکا در اول صف شغل‌ها باشند.

چه کسی گیرین کارتش را از دست می دهد و چه کسی معاف است؟

کروناویروس و دستور تعلیق گیرین کارت‌های مهاجرت توسط دونالد ترامپ پیش بینی می شود این اقدام، عملكرد دارندگان كارتهای سبز را كه حامی خانواده های طولانی آنها برای اقامت دائم ایالات متحده، كه رئیس جمهور از آن به عنوان مهاجرت زنجیره ای یاد می‌کند، متوقف كند. اما این مسئله برای همسران افراد مقیم آمریکا و فرزندان مجرد زیر 21 سال یک استثنا محسوب می شود. این دستور همچنین قرعه کشی Visa Lottery را صادر می کند، که سالانه حدود 50،000 کارت سبز صادر می کند. صدها هزار متقاضی کارت سبز که هم اکنون در ایالات متحده زندگی و کار می کنند معاف هستند و افرادی که به دنبال ورود به کار به عنوان پزشک، پرستار یا سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی هستند نیز معاف هستند. استثناء دیگر صدها هزار ویزای مهمان موقت است که هر ساله برای متقاضیانی چون کارگران مزرعه و کارگران ماهر در برنامه ویزای H-1B صادر می شود.

تأثیر این عمل بر روی اقتصاد فروپاشی شده توسط کروناویروس چه خواهد بود؟

کروناویروس و دستور تعلیق گیرین کارت‌های مهاجرت توسط دونالد ترامپ این بیماری همه‌گیر اثر فوری این دستور را کمرنگ کرده است زیرا تقریباً تمام مراحل ویزا توسط وزارت امور خارجه برای هفته ها متوقف شده و کنسول‌گری ها بسته شده است. با این وجود، براساس موسسه سیاست مهاجرتی مستقر در واشنگتن، دستور آقای ترامپ می تواند بیش از 20،000 متقاضی در ماه را از دریافت کارت سبز منع کند. عمر جادوات، مدیر پروژه حقوق مهاجران اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا گفت که این سیاست باعث درد واقعی خانواده ها و کارفرمایان در سراسر کشور خواهد شد. اقدام رئیس جمهور به احتمال زیاد با چالش های حقوقی روبرو است.

چگونه از کروناویروس به اینجا رسیدیم؟

رئیس جمهور قول داد كه روز دوشنبه شب همه مهاجرت‌ها را به ایالات متحده متوقف كند. پست توییتر توسطrealDonaldTrump من امروز دستورالعمل اجرایی خود را که ممنوعیت مهاجرت به کشور ما است را امضا می کنم. در همین حال، حتی بدون این دستور، مرز جنوبی ما با کمک 170 مایل دیوار مرزی جدید و 27000 سرباز مکزیکی، بسیار محکم است مخصوصا برای قاچاق انسان! ایالات متحده نیز مانند بسیاری از کشورهای دیگر محدودیت های گسترده مسافرت را برای مهار این بیماری اعمال کرده است. دولت ترامپ بازدید کنندگان از چین و بیشتر اروپا را محدود کرده است، در حالی که مرزهای خود را برای همه اما سفرهای مهم از مکزیک و کانادا بسته است. رئیس جمهور همچنین از قانونی در سال 1944 با هدف جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیر برای دور کردن پناه‌جویان از مرزهای ایالات متحده استفاده کرده است.

چرا ترامپ این کار را می کند؟

رئیس جمهور می گوید که به دنبال محافظت از مشاغل آمریکایی است. بیش از 20 میلیون آمریکایی در اثر شیوع کروناویروس شغل خود را از دست داده اند و رئیس جمهور گفته است که دولت وظیفه جدی برای اطمینان حاصل کردن از بازگرداندن کار دارد. آقای ترامپ، جمهوری خواه، تا حدودی به دلیل موضع تند وی در مورد مهاجرت وارد کار شد و موضوع را برای ریاست جمهوری خود محور کرد. انتظار می رود در انتخابات ماه نوامبر، او توسط معاون رئیس جمهور سابق جو بایدن، دموکرات که طرفدار مهاجرت است، به چالش کشیده شود. برخی دیگر رئیس جمهور را متهم كرده اند كه سعی در جلب توجه از پاسخ وی به كروناویروس دارد. ایالات متحده بیش از 46000 کشته و 840،000 مورد مبتلا دارد که بیشترین میزان در جهان است. مترجم : معین حبیبی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha