کد خبر: کروناویروس-با-ضدعفونی-کننده‌های-دست-غ
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۰۷
کروناویروس با ضدعفونی کننده‌های دست غیرفعال می‌شود
به گزارش گروه بهداشت و درمان طبنا(خبرگزاری سلامت) به نقل از MedicalNewsToday، آزمایشات تأیید كرده اند كه دو فرمولاسیون ضدعفونی كننده دستی كه توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه می شود ویروس ایجاد شده در بیماری كروناویروس 19 (کووید-19) را غیرفعال كنند. این آزمایشات همچنین اطمینان حاصل می کند که ضدعفونی کننده‌هایی که از فروشگاه‌ها خریداری شده با ویروس مبارزه می کنند. نتایج آزمایشات جدید به عنوان یک نسخه در مجله Emerging Infectious Diseases منتشر شده است. در صورت عدم وجود واکسن یا داروهای ضد ویروسی مؤثر، بهداشت دست اصلی ترین تلاش برای جلوگیری از شیوع سندرم حاد تنفسی حاد کروناویروس 2 (SARS-CoV-2)، ویروسی که باعث کروناویروس کووید-19 می شود، است. افرادی که به این عفونت مبتلا هستند، حتی اگر علائم کمی داشته باشند، اما هنوز هم قادر به انتقال ویروس هستند. ویروس از طریق قطرات موجود در هوا یا در سطوح متداول مانند دستگیره درها گسترش می یابد. کروناویروس با ضدعفونی کننده‌های دست غیرفعال می‌شود حداقل 20 ثانیه شستن دست ها به طور کامل با آب و صابون یک روش بسیار مؤثر برای دفاع در برابر باکتری ها و ویروس های مضر است.
با این حال ، شستن دست ها به خصوص برای کارمندان مراقبت های بهداشتی همیشه عملی نیست. این امر به دلیل عدم دسترسی به آب جاری و نبود وقت کافی برای شستشوی کامل دستها است. در ضمن، این گروه ممکن است در طول روز در معرض عفونت از منابع گوناگون باشد. ضد عفونی کننده های دستی الکلب یک جایگزین سریع و ساده را ارائه می دهند. با این حال، عدم وجود شواهدی مبنی بر مؤثر بودن آنها در برابر کووید-19 وجود نداشت. رهنمودهای تا به امروز از تحقیقات مبنی بر این که ضدعفونی کننده‌ها کروناویروس را غیرفعال می کند، گرفته شده است.

دو فرمول برای جلوگیری از کروناویروس

کروناویروس با ضدعفونی کننده‌های دست غیرفعال می‌شود
WHO دو فرمولاسیون ضد عفونی کننده مبتنی بر الکل را برای جلوگیری از شیوع پاتوژن ها به طور کلی توصیه می کند. در حال حاضر، دانشمندان در آلمان و سوئیس اثر ضد عفونی کننده روی SARS-CoV-2 را آزمایش کرده اند. اولین ضد عفونی کننده شامل موارد زیر است:اتانول - 80٪ گلیسیرین (همچنین به عنوان گلیسرول شناخته می شود) - 1.45٪ پراکسید هیدروژن - 0.125٪ضد عفونی کننده دوم شامل موارد زیر است: ایزوپروپانول (همچنین به عنوان الکل 2-پروپانول یا ایزوپروپیل الکل شناخته می شود) - 75٪ گلیسیرین - 1.45 vol پراکسید هیدروژن - 0.125٪ محققان ذرات ویروس  SARS-CoV-2 که باعث ایجاد کروناویروس کووید-19 می‌شود را به مدت 30 ثانیه در معرض هر فرمولاسیون قرار دادند. وقتی آنها توانایی بعدی ویروس را در آلوده کردن سلولها در کشت آزمایشگاه آزمایش کردند، دریافتند که هر دو فرمولاسیون ویروس را غیرفعال کرده اند. این تیم به سرپرستی پروفسور استفانی پفاندر، از گروه ویروس شناسی مولکولی و پزشکی در Ruhr-Universität Bochum، در آلمان آزمایشاتشان را انجام می دهد. پروفسور پفندر می گوید: ما نشان دادیم که هر دو فرمولاسیون توصیه شده توسط WHO به اندازه کافی ویروس را بعد از 30 ثانیه غیرفعال می کند.

کمبود ضدعفونی کننده‌ها در دوران شیوع

نتایج تحقیق حاضر به ویژه اهمیت دارد زیرا تأمین کننده ضد عفونی کننده دستی در سراسر بیماری همه گیر کروناویروس‌ها کم بوده است. این مطالعه جدید، به داروخانه های جامعه و بیمارستان ها چراغ سبز می دهد تا بتوانند با استفاده از فرمول های WHO، ضد عفونی کننده های خود را سریع و به آسانی بسازند، با اطمینان از اینكه آنها مؤثر خواهند بود. با این حال، این تیم هشدار می‌دهد که یافته های آنها به این فرض بستگی دارد که ضد عفونی کننده حداقل 30 ثانیه با ویروس در تماس باشد. این ممکن است همیشه عملی نباشد. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) در توصیه خود به عموم مردم درباره بهداشت دست، پیشنهاد می کند که ضد عفونی کردن دست ها با ژل باید حدود 20 ثانیه طول بکشد.
 مترجم : معین حبیبی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha