کد خبر: کرونا،تصادفات-جاده-ای-را-کاهش-داد-امدا
۱۰ آبان ۱۳۹۹، ۹:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت در مشهد،مرکز کنترل و هماهنگی عملیات که در استاندارد بین‌المللی EOC نامیده می‌شود،یکی از مراکز مهم و استراتژیک در بحث مقابله با سوانح و بلایا می‌باشد. مرکز کنترل و هماهنگی عملیات فضایی است برای هدایت و نظارت بر انجام مأموریتها و تمامی فعالیت‌های مرتبط با سوانح می باشد.

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر خراسان رضوی در گفتگو با خبرگزاری سلامت گفت:  در شش ماهه نخست سال ۹۹، تعداد ۳۱۷۳۱۷ تماس با مرکز گرفته شده است، که متاسفانه ۸۰ درصد از این تماس ها، تداخل با برخی از ارگان ها اعم از: پلیس،اورژانس و آتشنشانی و  مزاحمت های تلفنی می باشد.

حسن گودرزی ادامه داد: روزانه ۳ اپراتور به همراه یک مدیر کشیک با حضور در  مرکز eoc با پاسخگویی ۲۴ساعته در حال خدمت رسانی هستند.

وی بیان کرد: در شش ماهه نخست سال ۹۹، ۵۷۳ حادثه در سطح استان خراسان رضوی رخ داد، که با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور شاهد کاهش ۵۵ درصدی هستیم.

وی ادامه داد: بیشترین حوادث  در جاده ها با۲۸۸مورد، سیل و آبگرفتگی با۹۲ مورد و کوهستان با ۶۸ مورد در سطح استان خراسان رضوی می باشد.

گودرزی  با اشاره به حوادث جاده ای اظهار کرد: در حوادث جاده ای ۱۶۴ واژگونی و ۱۰۸ تصادف  می باشد.

وی افزود: در شش ماهه نخست سال ۹۹، به ۲۳۷۵ نفر امداد رسانی و ۸۸۸ مصدوم و۳۵۶ انتقالی  به مراکز درمانی توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی صورت گرفت.

وی همچنین عنوان کرد: ۲۵۷۵ امدادگر و نجاتگر در ۷۸۳ تیم امدادونجات و کوهستان خدمات بشر دوستانه و امدادی  ارائه کردند.

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی با اشاره به وسایل های نقلیه خاطر نشان کرد :  ۴۲ دستگاه آمبولانس،۲۳خودر نجات،۳۴ خودرو کمکدار سبک،۱فروند بالگرد  و ۲ دستگاه خودرو ارتباطات به حالت آماده باش می باشد.

گفتگو:سیدعلی سلیمانی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha