کد خبر: کره-شمالی-در-حال-پیشبرد-برنامه-هسته-ای-ب
۳۰ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۱۰
کره شمالی در حال پیشبرد برنامه هسته ای بر خلاف تحریم‌ها است
به گزارش گروه ببن‌الملل طبنا(خبرگزاری سلامت) به نقل از CBS، گزارش سالانه  که توسط مانیتورهای تحریم به نام پنل خبرگان تهیه شده است که محصولی از U.N است. هدف این گزارش ارائه توصیه هایی در مورد چگونگی پاسخگویی کره شمالی به دلیل محدودیت تحریم های ایالات متحده از سال 2006 است که برای محدود کردن برنامه تسلیحات هسته ای کشور طراحی شده است.

برنامه هسته ای و موشک های بالستیک کره شمالی کره شمالی در حال پیشبرد برنامه هسته ای بر خلاف تحریم‌ها است

این گزارش ادعا می كند كه كره شمالی  قطعنامه های شورای امنیت را نقض كرده است و برنامه های موشك هسته ای و بالستیک هسته ای آن همچنان به پیشرفت خود ادامه می‌دهند و اینكه به توسعه زیرساخت ها و ظرفیت های برنامه موشك خود ادامه داده است. براساس این گزارش، دو آزمایش موتور موشکی در تاریخ 7 و 13 دسامبر 2019 ممکن است با هدف واجد شرایط بودن موتورهای جدید موشکی بالستیک بین قاره ای (پیشرانه مایع) یا بررسی دسته های موتور موجود (احتمالاً پیشرانه محکم) انجام شده باشد. اما در هر صورت، نتیجه گیری گزارش این است که آنها به مرحله جدیدی از برنامه موشك‌های بالستیک اشاره می كنند. اگرچه کره شمالی سالهاست که تحریم ها را رد کرده، اما در این گزارش آمده است که دولت کیم جونگ اون به منظور فراهم کردن یک جریان درآمدی به دنبال قطعنامه های شورای امنیت از طریق صادرات دریایی غیرقانونی کالاها، به ویژه ذغال سنگ و شن و ماسه است، ادامه داده است.
در گزارش اجزای و فن آوری برنامه موشکی خود،  کره شمالی از تهیه غیرقانونی خارجی استفاده می کند، که برخی از آنها توسط تصاویر، داده ها و محاسبات ارائه شده توسط ایالات متحده مستند شده است.

واردات غیرقانونی نفت و صادرات زغال سنگ کره شمالی در حال پیشبرد واردات بر خلاف تحریم‌ها است.

تصاویر دقیق ماهواره ای، فاکتورها و نقشه های بدست آمده توسط نویسندگانِ گزارش مبنی بر این است که کره شمالی به طور غیرقانونی محصولات نفتی تصفیه شده را از طریق انتقال کشتی به کشتی و از طریق تحویل مستقیم توسط کشتی های پرچم دار خارجی وارد می کند.
در این گزارش آمده است که میزان سالانه تعیین شده توسط ایالات متحده در سال 2019 برای خرید 500000 بشکه از فرآورده های نفتی تصفیه شده پیش از این بارها نادیده گرفته شده است.
این گزارش همچنین کشتی های حامل محموله های زغال سنگ غیرمجاز را در برخی مناطق چین، در نزدیکی  بندر نینگبو ژوشان و لیانیونگ گزارش می کند. اما این گزارش اصلا چین را مقصر نمی‌داند و آن را  متهم به نقض این تحریم ها نمی‌کند. تمام صادرات زغال سنگ با تحریم های ایالات متحده از سال 2017 ممنوع شده است.
در این گزارش آمده است دلیل منطقی تحویل در این بنادر به جای بندرهایی که قبلاً در خلیج تونکین مورد استفاده قرار می گرفت این مزیت را برای جمهوری دموکراتیک  کره دارد که تحویل ها را مقرون به صرفه تر کند و احتمالاً در کاهش بازبینی کشتی‌های کشور کمک می کند.
مترجم : معین حبیبی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha