کد خبر: کره-جنوبی-با-افزایش-موارد-covid-19-تحت-فشار-قر
۳ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۵۶
کره جنوبی با افزایش موارد COVID-19 تحت فشار قرار می‌گیرد!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، رئیس جمهور کره جنوبی مون جائه این روز چهارشنبه در حالی که این کشور برای مهار موج سوم بیماری همه گیر، با گزارش دومین بالاترین آمار روزانه، با فشار گسترده‌ای در ارتباط با برنامه‌های تهیه واکسن COVID-19 مواجه بود. رسانه‌های داخلی از رویكرد دولت برای تأمین واكسن‌های COVID-19 كه به تازگی ساخته شده‌اند بسیار ناراحت و متكی هستند كه بیش از حد به عکس‌های تولید شده در داخل متكی هستند، كه این امر زمان بیشتری نسبت به گزینه‌های خارج از كشور خواهد برد. طبق نظرسنجی شرکت تحقیقاتی Realmeter، در کره جنوبی از هر 10 شش نفر معتقدند که باید اولویت اضطراری را نسبت به ایمنی در اولویت واکسن‌های COVID-19 قرار داد و با توجه به افزایش سریع موارد جدید، واکسیناسیون باید در اسرع وقت آغاز شود. آژانس کنترل و پیشگیری از بیماری‌های کره (KDCA) گفت، کره جنوبی روز سه شنبه 1092 مورد ابتلا به کرونا‌ویروس جدید داشته است که شمار ملی را با 739 کشته به 52،550 نفر رسانده است. رکورد 1097 مورد در روز یکشنبه ثبت شد. اواخر روز سه شنبه، دفتر مون گفت که برنامه واکسیناسیون عمومی خیلی دیر شروع نمی‌شود. دولت پیش از این گفته بود که واکسیناسیون ممکن است از اوایل فوریه آغاز شود. مقامات بهداشتی نسبت به برداشت عمومی که برنامه واکسیناسیون را یک رقابت جهانی می‌دانند ابراز نگرانی کرده و در عوض بر اهمیت تأیید ایمنی واکسن‌ها تأکید کرده‌اند.

کره جنوبی: ایالات متحده و انگلیس راهی به جز واکسن ندارند!

Son Young-rae، یک مقام ارشد در وزارت بهداشت، در یک جلسه توجیهی گفت که ایالات متحده و انگلستان، که از موارد بسیار بالاتر و میزان مرگ و میر زیاد رنج می‌برند، به جز واکسن‌ها، هیچ گزینه دیگری برای اقدامات ضد ویروس ندارند. کره جنوبی و ویروس کرونا سون گفت: این کشورها تا حدی برای ما بعنوان معلم نامناسب هستند و با توجه به روند بررسی‌های ایمنی، ما معتقدیم که هیچ دلیلی وجود ندارد که ما اولین یا دومین کشور در زمینه واکسن باشیم. در همین حال، اولین دسته از واکسن‌های COVID-19 برای پرسنل ارتش ایالات متحده مستقر در کره جنوبی از اوایل روز پنجشنبه وارد می‌شود، یک منبع مطلع از این طرح به رویترز گفت. تقریباً 28500 سرباز آمریکایی در کره جنوبی مستقر هستند. نیروهای ایالات متحده در کره (USFK) گفتند که شروع به تزریق واکسن‌ها کرده و واکسیناسیون اولیه فقط به کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و اولین داوطلبان محدود می‌شود. USFK در بیانیه‌ای گفت: طی چند روز آینده، USFK شروع به دریافت و استفاده از واكسن Moderna COVID-19 برای مبارزه با ویروس COVID-19 می‌كند تا از این نیروها و جامعه ما بیشتر محافظت كند.

تلاش‌های ناموفق کره برای مبارزه با کروناویروس...

ردیابی و آزمایش تهاجمی کره جنوبی در اوایل همه گیری، این کشور را به یک موفقیت جهانی تبدیل کرده بود، اما افزایش اخیر موارد، تلاش‌ها را برای مهار ویروس را بدون اثر جلوه می‌دهد. نخست وزیر چونگ سای کیون روز چهارشنبه گفت که مقامات تاکنون حدود 8000 مورد از 10 هزار تخت بیمارستانی اضافی را برای بیماران COVID-19 با کمک بیمارستان‌های خصوصی تأمین کرده‌اند. سئول و مناطق اطراف آن تجمع بیش از چهار نفر از 23 دسامبر تا 3 ژانویه را ممنوع کرده است و صاحبان رستوران و هم مراجعین ممکن است به دلیل نقض دستور تا 3 میلیون وون (2700 دلار) جریمه نقدی در نظر بگیرند. مقامات همچنین به منظور جلوگیری از گسترش در تعطیلات کریسمس و سال نو، همه مراکز اسکی و نقاط گردشگری زمستانی را تعطیل کرده‌اند.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha