کد خبر: کره‌ی-شمالی-و-روش‌های-پیدا-کردن-اطلاع
۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۹:۰۵
کره‌ی شمالی و روش‌های پیدا کردن اطلاعات از اوضاع داخلی آن
به گزارش گروه بین الملل طبنا(خبرگزاری سلامت) به نقل از ویدئویی که در YouTube منتشر شده است، محققان سه روشی را که با کمک آن‌ها، از وضعیت داخلی کره‌ی شمالی باخبر می‌شوند را مطرح کرده اند؛ حالا که شایعات وضعیت سلامتی کیم جونگ اون در رسانه‌‌ها پخش شده است، آنها با روش‌های زیر صحت این قضیه زا بررسی کردند.

روش اول: عکس‌های ماهواره‌ای از کره‌ی شمالی

کره‌ی شمالی و روش‌های پیدا کردن اطلاعات از اوضاع داخلی آن

آنها با توجه به تصاویر ماهواره‌ای و رفت و آمدهای این کشور سعی بر حدس زدن شرایط فعلی کره‌ی شمالی دارند. آنها با توجه به رفت و آمد قطار خصوصی کیم جونگ اون، نحوه‌ی پارک کردن ماشین‌ها در مقابل بیمارستان اصلی این کشور و رفت‌وآمدهای جلوی کلینیک تخصصی شخص کیم جونگ اون، بعد از غایب بون او در مراسم پدربزرگش و عمل جراحی استند، سعی داشتند تا به سلامت وی پی ببرند. ماشین‌های مرسدس بنز و زره‌ای در مقابل بیمارستان اصلی کره‌ی شمالی پارک شده بود.

بنابرین آنها به حضور رهبر کره‌ی شمالی شک کردند. از طرفی، قطار خصوصی او چندین مدت است که ساکن و بی‌حرکت مانده است و از آن استفاده نشده است. مکان بعدی، محلی در نزدیکی مرز کره‌ی چین است که در آنجا اتاق امن کیم جونگ اون قرار داشته و کار‌های سری رژیم خود را آنجا انجام می‌دهد، چراکه خالی از سکنه بوده و بسیار بزرگ است. آنها رفت و آمدهای آنجا را نیز بررسی کردند و به نبود رفت و آمد در آن پی بردند؛ اما نکته‌ی مهم این است که خود کره‌ی شمالی می‌داند که توسط ماهواره‌ها تحت کنترل است، بنابرین دفعات بسیار زیادی کشور‌های دیگر را با همین روش فریب داده است، بنابرین متخصصان از روش دوم استفاده می‌کنند.

روش دوم: بررسی رفت و آمد هواپیماها در کره‌ی شمالی

کره‌ی شمالی و روش‌های پیدا کردن اطلاعات از اوضاع داخلی آن همانطور که انتظار می‌رود، رفت و آمد هواپیماها در کره‌ی شمالی زیاد نیست. متخصصان با برنامه‌ای مخصوص تمام رفت و آمدهای هواپیماهای دنیا را بررسی می‌کنند. با در نظر گرفتن پروازهای غیرعادی به این کشور، آنها متوجه تغییراتی در وضع داخلی این کشور می‌شوند. برای مثال آنها هواپیماهای خاصی را که در این مورد به سلامت و جنبه‌های درمانی مرتبط می‌شود زیر نظر می‌گیرند. آنها با همین روش چندی پیش متوجه پروازهای غیرقانونی از این کشور به روسیه برای دور زدن تحریم‌ها شدند.

روش سوم: بررسی رسانه‌های داخلی کشور

کره‌ی شمالی و روش‌های پیدا کردن اطلاعات از اوضاع داخلی آن

کره‌ی شمالی روشی خاص برای مطرح کردن درگذشت اعضای مهم کشور دارد. آنها مستقیما درگذشت او را اعلام نکرده و اصلا از خود فرد در رسانه چیزی پخش نمی‌کنند. آنها شروع به پخش بسیاری از مجموعه‌های مستند از افراد پیشین می‌کنند. بنابرین با تغییر در روند پخش برنامه‌ها آنها به تغییر در اوضاع داخلی کشور پی می‌برند.

البته هیچ کدام از این روش‌ها قابل اعتماد نبوده و می‌توانند تحریف شوند بنابرین کشورهای همچون آمریکا در این کشور تعدادی جاسوس دارند، اما با این وجود کره‌ی شمالی همچنان راز‌های خود را از چشم‌ها پنهان نگه می‌دارد. مترجم : معین حبیبی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha