کد خبر: کرملین-می‌گوید-روسیه-به-تحریم‌های-جد
۱۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۹:۲۹
کرملین می‌گوید روسیه به تحریم‌های جدید غرب پاسخ خواهد داد
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، کرملین روز چهارشنبه تحریم‌های جدید غرب را به دلیل مسمومیت و دستگیری رهبر مخالف روسیه الکسی ناوالنی، بی‌اساس و بی‌هدف خواند، اما هشدار داد که مسکو تلافی خواهد کرد. دولت جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده روز سه شنبه هفت مقام روسی را به همراه بیش از ده نهاد دولتی به دلیل حمله عامل اعصاب به ناوالنی و زندان بعدی او تحریم کرد. ایالات متحده این اقدام را با اتحادیه اروپا، كه تحریم‌های خود را در روز سه شنبه گسترش داد، هماهنگ كرد. دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در مورد تصمیمات ایالات متحده و اتحادیه اروپا گفت که تحریم‌ها علیه مقامات ارشد روسیه که شامل مسدود شدن حساب‌های بانکی آن‌ها است، همان قانون روسیه است که داشتن دارایی‌های مالی و سایر دارایی‌های آ‌ن‌ها را در خارج از کشور منع می‌کند.

پسکوف معتقد است تحریم‌ها اثر زیادی بر روسیه ندارد

پسکوف در یک کنفرانس تلفنی با خبرنگاران گفت: این افراد به هر حال سفرهای خارجی انجام نمی‌دهند و حق افتتاح حساب در بانک‌های خارجی و یا دارایی‌های خارجی دیگری را ندارند. در همان زمان، وی اضافه کرد که محدودیت‌های ایالات متحده و اتحادیه اروپا نشان دهنده دخالت در امور داخلی روسیه است و کاملا غیر قابل قبول است و صدمات قابل توجهی به روابط ضعیف وارد می‌کند. پسکوف هشدار داد که روسیه اکنون پاسخی را که به بهترین وجهی منافع ما را تأمین کند انتخاب خواهد کرد، افزود که آژانس‌های دولتی مربوطه پیشنهادهای خود را تهیه کرده و به کرملین ارائه می‌دهند. وی گفت: اصل متقابل در روابط بین كشورها را نمی توان كنار گذاشت.

مسمومیت ناوالنی و تحریم‌های غرب...

ناوالنی برجسته‌ترین منتقد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در تاریخ 20 اوت در حین پرواز داخلی در روسیه بیمار شد و دو روز بعد در حالی که هنوز در کما بود برای مداوا به برلین منتقل شد. آزمایشگاه‌های آلمان، فرانسه و سوئد و آزمایش‌های سازمان منع سلاح‌های شیمیایی نشان داد که وی در معرض یک عامل عصبی Novichok دوره اتحاد جماهیر شوروی قرار دارد. مقامات روسی هرگونه دخالت در مسمومیت را انکار کرده‌اند. روسیه و تحریم‌های غرب ناوالنی در 17 ژانویه هنگام بازگشت از آلمان دستگیر شد، جایی که 5 ماه را در بهبودی مسمومیت سپری کرد. دستگیری وی اعتراضات گسترده‌ای را در پی داشت که مقامات روسی با سرکوب گسترده‌ای به آن واکنش نشان دادند. ماه گذشته، ناوالنی به دلیل نقض شرایط مشروط در دوران نقاهت در آلمان به حدود 2 سال زندان محکوم شد. این حکم ناشی از یک محکومیت اختلاس در سال 2014 است که ناوالنی آن را به عنوان ساختگی رد کرده است و دادگاه حقوق بشر اروپا آن را غیرقانونی تشخیص داده است. هفته گذشته، علی رغم تقاضای دادگاه حقوق بشر اروپا برای آزادی وی که به دلیل نگرانی‌های مربوط به امنیت وی بود، ناوالنی برای اجرای حکم خود به زندان خارج از مسکو فرستاده شد.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha