کد خبر: کاهش-2هزار-و-500-میلیارد-تومانی-درآمدهای-ش
۱۷ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۱۶

به گزارش خبرنگار شهری طبنا (خبرگزاری سلامت) پیروز حناچی امروز در جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در پی شیوع کرونا گفت: از دوم اسفندماه روزانه 5هزار دستگاه اتوبوس، ۶۰ هزار تاکسی و هزارو 500 واگن مترو ضدعفونی می‌شود.

وی با بیان اینکه از اوایل اسفند سال گذشته که رسما اولین موارد ابتلا به کرونا در کشور اعلام شد شهرداری تهران نیز ستاد کرونای خود را فعال کرد، افزود: در سازمان مدیریت بحران 5 کمیته تخصصی شکل گرفت تا بتوانیم موضوعات را بهتر مدیریت کنیم.

شهردار تهران به راه اندازی فروش مجازی در ۱۲ میدان میوه و تره بار اشاره کرد و گفت: ۴۲ فروشگاه شهروند با 3هزار و 500 نیرو به غیر از یک روز تعطیلی، فعال بودند و در روزهای پایانی سال نیز 8 فروشگاه به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کردند.

حناچی در ادامه با اشاره به فعالیت ۲۰ هزار نیروی آموزش دیده خدمات شهری، تصریح کرد: ارایه خدمات آموزشی در ۳۰۰ سرای محله، تهیه فیلم ، عکس مختلف و همچنین توزیع ۴۰ هزار بسته بهداشتی میان نیازمندان از جمله اقداماتی بود که در این کمیته‌های تخصصی اجرایی شد.

وی با بیان اینکه ۵۰ مرکز میوه و تره بار، روزانه با ۱۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی می‌شوند، عنوان کرد: همچنین از 6هزار و 790 کارمند و کارگر میادین نیز غربالگری و تب سنجی انجام می‌شود که خوشبختانه در نظرسنجی‌های اخیر ۷۱ درصد از مردم از عملکرد میادین میوه و تره بار رضایت داشتند.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه ۶۶ هزار نفر در ۲۱ گرمخانه پایتخت پذیرش شدند و خوشبختانه تاکنون حتی یک مورد آلوده به کرونا در گرمخانه‌ها نداشتیم، افزود: امسال به دلیل شیوع کرونا مردم را به در خانه ماندن تشویق کردیم و در همین راستا هم برای پر کردن اوقات فراغت آنها اقداماتی صورت گرفت.

حناچی با اشاره به تجهیز ۵۰ سوله مدیریت بحران و آماده باش آنها، گفت: با تعطیلی مراکز میانی تفکیک زباله حجم پسماند به 7هزار و 200تُن رسید و حجم زباله‌های بیمارستانی نیز در این مدت افزایش یافته است.

وی ادامه داد: زباله‌های عفونی ۱۵۰ بیمارستان از ۸۰ تن به ۱۰۰ تُن رسید، این زباله‌ها با روش‌های خاصی امحاء می‌شود.

شهردار تهران با بیان اینکه ۶۰ هزار ماسک و دستکش بین پاکبان‌ها توزیع شده است، تاکید کرد: تاکنون هیچ مورد ابتلا نیز نداشته‌ایم.

حناچی اضافه کرد: 3هزار کارگر با پرداخت یک ماه حقوق به مرخصی رفته و با همکاری بنیاد مستضعفان توانستیم به افرادی که در پی این شرایط کسب و کارشان دچار مشکل شد کمک کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ۵۳ هزار متر تبلیغات محیطی در راستای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم در شهر اکران شد، بیان کرد: برای تقدیر از کادر بیمارستان‌ها هم در 4 مرحله در سطح شهر پیام‌های مختلف اکران شده است.

شهردار تهران در ادامه گزارشات خود با بیان اینکه نسخه جدید اپلیکیشن "تهران من" برای پوشش مردم در شرایط کرونایی آماده شده است، یادآور شد: ارسال پیامک هشدار برای تردد کمتر در سطح شهر نیز انجام شد که قابلیت رصد ترافیک را نشان می‌دهد و براحتی با همین پلاک‌ها می‌توان جریمه کرد اما فعلا در سطح هشدار است.

حناچی به تعطیلی بیش از هزار و 400 مجموعه ورزشی و بیش از 2هزار و 200 بوستان در سطح شهر اشاره کرد و افزود: با کمک سازمان آتش نشانی و دیگر نیروها 5هزار نقطه از شهر ضدعفونی شده است.

وی با تاکید بر اینکه 2هزار و 500 میلیارد تومان از درآمد شهرداری تهران کاهش یافته است گفت: برای حل این مشکل در حال رایزنی هستیم.

شهردار تهران با اشاره به ارتباطات بین‌المللی اش در این روزهای کرونایی، تصریح کرد:‌ هم اکنون با دو ویروس کرونا و تحریم توأمان می‌جنگیم و قطعا می‌توانیم این شرایط را به فرصت تبدیل کنیم اما از سوی دیگر باید فشارهای تحریمی بر مردم کاهش یابد.

حناچی به طرح غربالگری تهران با همکاری وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: غربالگری در تهران با توجه به جمعیت از سایر شهرها عقب‌تر بود که بر همین اساس با همکاری سراهای محله شهرداری تهران نیز به موضوع غربالگری تهران وارد شد.

وی ادامه داد: کار غربالگری در داخل شهرداری تهران نیز آغاز شده که بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده با اولویت نیروهای عملیاتی، ۶۰ هزار نفر در شهرداری تهران غربالگری می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha